Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 19 Iun. 2012, 14:18
0
9349

Contribuţia Mercedes-Benz la evoluţia automobilului

Karl Benz a construit şi a patentat primul automobil din lume. Pe 29 ianuarie 1886 Karl Benz a cerut patentul No. 37435 în cadrul Oficiului de patente al Reich-ului, pentru un vehicul motorizat sub forma primului triciclu autopropulsat. Acesta, dotat cu un motor cu un singur cilindru de 954 cmc si 0,74 CP, putere generată la turaţia de 400 rpm, devenea primul autovehicul al mărcii Mercedes-Benz. Conceptul era funcţional, inovativ, îndepărtându-se de la bun început de forma de trăsură şi avea şasiu din ţevi de otel.

4182_
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Doi ani mai târziu, în 1888, a definitivat un nou automobil cu trei roţi, semnificativ mai solid şi mai prietenos cu pasagerii (patru la număr, faţă de doi, în cazul modelului din 1886). Acest strămoş al automobilului măsura 2,35 metri lungime, 1,46 metri lăţime, era înalt de 1,74 metri la o masa totală de 360 kg. Maşina era capabilă să atingă 18 km/h.

De atunci, Mercedes a continuat să inoveze şi să conceapă diverse echipamente prezente astăzi pe masinile noastre, dar veţi fi surprinşi că multe dintre invenţiile din industria auto şi-au avut originea în zorii secolului al XX-lea, graţie unor minţi inginereşti luminate, adevaraţi pionieri ai lumii moderne.

1936 - prima masină cu motor diesel a fost Mercedes 260 D. Străbunicul tuturor taxiurilor cu motor diesel era propulsat de un durabil agregat cu aprindere prin compresie de 2.600 cmc ce dezvolta doar 45 CP.

1951 - Mercedes-ului 300 SL Gullwing îi revine meritul de a fi prima maşină în patru timpi cu injectie directă. Având la bază o structură tubulară autoportantă foarte uşoară, o caroserie cu elemente din aluminiu şi un motor echilibrat cu injecţie directă, Mercedes 300 SL Gullwing a acumulat un palmares impresionant în sezoanele competiţionale ce au urmat.

1953 - Mercedes-ul 180 devine prima maşină cu zone de deformare controlată în caz de accident.

1977 - în colaborare cu Bosch, se montează pe Clasa S primul sistem ABS ce prevenea blocarea roţilor în cazul unei frânări de urgenţă.

1980 - Airbag-ul: Declansarea “sacilor de aer” a fost considerată o tehnologie suficient de bine pusa la punct abia din 1980 , pe Mercedes S- Class.

1985 - centuri de siguranta pretensionate pirotehnic sunt disponibile în premieră pe Mercedes-Benz 200 D-300 E (seriaW124).

1995 - părintele ESP - sistemului de control al stabilităţii este Bosch, iar în 1995 apărea un nou Mercedes Clasa E, un adevărat pionier, acesta fiind primul automobil dotat în serie cu un asemenea sistem electronic iar în producţia de serie a fost adoptat doi ani mai târziu, în 1997, pe modelul A-Class. Cincisprezece ani mai târziu, un studiu releva faptul că în 2010, 60% din maşinile noi comercializate in UE au fost dotate cu ESP. Sistemul electronic al stabilitatii este considerat un adevărat înger păzitor, salvând mai multe vieţi decât oricare alt sistem de siguranţă. Astfel, de aproape trei ani de zile, Organismul European independent EuroNCAP nu mai acordă calificativ maxim la testele distructive de impact maşinilor care nu sunt dotate în serie cu ESP.

În 1996, Mercedes-Benz introduce sistemul BlueTEC pe modelul E320 CDI, care respectă astfel drasticele limite de poluare impuse în toate cele 50 de state americane

1998 - este disponibil primul tempomat inteligent  ACC pe Mercedes S-Class.

2001 – farurile bixenon debutează pe modelul Mercedes CL.

Mercedes 600 poate fi considerat iniţiatorul modelelor de lux suprem, cunoscute în prezent sub numele de Clasa S. În 1963, primul Mercedes 600 a venit să susţină într-o manieră categorică pretenţiile de lux ale mărcii. Ferestrele acţionate pneumatic, mersul silenţios şi confortul rafinat l-au adus pe S 600 în atenţia celor mai exigenţi clienţi de automobile de lux, de la preşedinţi, oameni de marcă, celebrităţi şi chiar Papa.

Mercedes şi-a făcut un nume în acest segment al vehiculelor civile blindate, tocmai de aceea există în prezent o întreagă gamă de modele din seria “Guard”, cu grade de protecţie care încep de la VR4 pentru versiuni bazate pe Clasa E si care ajung la VR6 sau VR7 pentru sapte modele din Clasa E, tot-terenul G  Klasse și Clasa S.

În a doua parte a anilor ’30 a strălucit seria roadsterelor Mercedes 500 K (precursorul seriei SL de astăzi) şi 540 K. Sub caroseria ultraluxoasă a acestora se afla şasiul supersportivelor SSK şi îmbina rafinamentul de vârf cu tehnologia avansată (motoare supraalimentate şi suspensie independentă pe toate cele patru roţi).

Anii’70 , Mercedes-Benz C111 - prototipuri de record:

Acum patru decenii, Mercedes-Benz, la fel ca şi acum, utiliza vehicule experimentale jucându-se cu tehnologiile viitorului, în încercarea de a afla cu ce îşi va dota viitoarele generaţii de automobile. Seria C111 a fost creată de Mercedes-Benz în trei variante care serveau drept platformă de testare, fiind adevarate supercar-uri experimentale al anilor ’70. Coupe-urile aveau portiere de tip “gullwing” şi interioare luxoase şi dispuneau de caroserii din fibră de sticlă. Propulsia primului model C111/ 1 din 1969 era asigurată de un motor cu piston rotativ, adică un propulsor Wankel cu trei rotoare şi injecţie directă, amplasat central. C111/2 era prezentat in 1970 şi avea tot un propulsor Wankel, de aceasta dată cu patru rotoare, care dezvolta 370 CP, viteza maximă atinsă fiind de aproximativ 290 km/h. Cel de-al treilea C111/3 adopta un propulsor turbodiesel, cu ajutorul celor 230 CP reuşind să doboare nouă recorduri de viteză. Cu o caroserie mai aerodinamică (Cx de doar 0,19), C111 atingea la Nardo in 1978 viteza de 322 km/h, media de consum fiind de 16 litri/ 100 km la 316 km/h pentru o croazieră de 12 ore. O versiune ulterioară, din 1979, de 500 CP (4,8 litri, V8, două turbine KKK) reuşea un record, cu o viteză medie pe tur de 403,78 km/h.

Mercedes-Benz F 700 - primul propulsor DiesOtto: În 2009, Mercedes a creat conceptul F 700, o limuzină ultramodernă ce prefigura viitoarele modele de lux ale mărcii germane. Mercedes este unul dintre primii constructori ce au montat propulsoare diesel pe autoturisme, iar pe conceptul F 700 a aplicat avantajele motoarelor diesel și pentru un propulsor alimentat cu benzină. Noul motor compact cu cilindreea de doar 1,8 litri ingloba injecţia directă pe benzină, supraalimentarea și raportul de compresie variabil. La baza tehnologiei DiesOtto stă autoaprinderea controlată, un proces de combustie similar cu cel al unui diesel. În contrast cu alte tehnologii comparabile dezvoltate, motorul Mercedes nu are nevoie de carburanţi sintetici, funcţionând cu benzină convenţională. Din această alăturare între diesel si benzină a reieşit un consum specific unei maşini de clasă mică: doar 5,3 litri la 100 km parcurşi.

Versiunea hibridă benzină-electric Mercedes S 400 Hybrid, hibridul diesel E 300 Bluetec Hybrid, B-Klasse F-Cell bazat pe pile de combustie ori Smart-ul Electric Drive - ajuns la a treia generaţie, sunt tot atâtea domenii de dezvoltare în domeniul propulsiilor alternative

Înfiinţată în 1967 de Hans Werner Aufrecht, AMG a fost timp de 20 de ani tuner, devenind apoi producător şi preparator al celor mai performante modele Mercedes-Benz. Excelenţa, responsabilitatea, calitatea şi grija deosebită caracterizează procesele de producţie din fabrica de la Affalterbach, acolo unde se asamblează majoritatea modelelor AMG. Prestigiosul constructor ce face parte din imaginea Mercedes-Benz produce aici peste 20.000 de motoare anual. La AMG funcţionează principiul “one man-one engine”. Un singur mecanic răspunde de motorul respectiv şi la final lipeşte lipeşte plăcuţa cu numele său pe motor. Un mecanic asamblează în jur de două motoare pe zi.

Subiectul contribuţiei Mercedes-Benz la patrimoniul universal este unul extrem de vast, aici reuşind să atingem doar tangenţial câţiva stâlpi de reper, fără pretenţia de a fi epuizat subiectul.

Citynews.ro

Foto: http://www.ebursaauto.ro/

Articole din aceeasi categorie
Ghicesti? Se pune pe masina, iar dupa ce s-a montat, nu se vede absolut nici o schimbare vizibila, desi s-a aplicat destul de greu.
14 Dec. 2018
08:30
6
Arhiepiscopia Ortodoxă a Vadului, Feleacului și Clujului, împreună cu membrii Asociației „Transilvania Leaders” oferă un ajutor în valoare de 80.000 de lei, pentru a sprijini refacerea Palatului Episc
14 Sep. 2018
10:05
0
Cea de-a opta ediție a Festivalului automobilistic Klausenburg Retro Racing se va desfășura în perioada 15-16 septembrie în centrul municipiului Dej.
29 Aug. 2018
14:34
0
Primăria municipiului Cluj-Napoca anunţă noi modificări în ceea ce privește circulația, în încercarea de a fluidiza traficul din oraș.
17 Mai. 2018
12:40
0
Autoritățile buzoiene sunt disperate. Ca urmare a închiderii pentru reparații a unui sens de mers pe podul de la Mărăcineni, cozile de mașini se întind pe sute de metri la ore de vârf.
13 Apr. 2018
11:28
0
Primăria Cluj-Napoca, împreună cu Poliția Rutieră, a decis interzicerea virajelor la stânga în toate intersecțiile străzilor Alexandru Vaida Voevod și Teodor Mihali cu străzile sau aleile adiacente.
30 Mar. 2018
16:48
3

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide