Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 16 Iun. 2011, 13:23
0
2019

Revolutie electrica: Opel Ampera

revolutie electrica opel ampera
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Opel Ampera isi are originile in conceptul Chevrolet Volt, masina prezentata pentru prima oara in ianuarie 2007, aceasta nefiind prima incercare a lui GM in domeniul automobilelor electrice intrucat pionieratul a inceput inca din 1996.

Ca design, partea frontala foloseste elemente de la conceptul Flextreme, iar partea din spate este masiva, cu o margine de incarcare inalta. Interiorul este modern, dar nu extravagant, fluenta liniilor amintind de Insignia.

Ingeniozitatea modelului Opel Ampera se datoreaza tehnologiei Voltec, ale carui principale componente sunt reprezentate de catre pachetul de baterii Li-Ion in forma de T, care asigura 16 kWh, motorul electric de 111 kW – echivalentul a 150 CP generand un cuplu instant de 370 Nm. Opel rezolva problema autonomiei masinilor electrice si foloseste pentru antrenarea generatorului un motor pe benzina de 1,4 litri si 71 CP. Totusi, acest motor cu ardere interna nu antreneaza direct rotile lui Ampera ca in cazul hibrizilor gen Toyota Prius, ci doar furnizeaza energia electrica necesara motorului electric.

Pentru distante mai mici de 60 km, Opel Ampera nu consuma deloc benzina deoarecere energia este furnizata exclusiv din baterii. Dupa epuizarea acumulatorilor, se pune in functiune motorul pe benzina care furnizeaza suficienta energie electrica pentru a parcurge alti 500 km. Avantajele sistemului sunt evidente: pentru deplasarea pe distante scurte (mersul la serviciu, pentru majoritatea nu presupune parcurgerea unei distante zilnice mai mari de 50 km) consumul de combustibil este zero. Bateria poate fi incarcata in aproximativ 4 ore la o tensiune de 230 V, conectand sistemul de incarcare integrat la o priza menajera standard.

Pentru a reincarca din mers bateria, Ampera foloseste doar 1,6 litri de benzina la suta de kilometri, adica o treime din consumul de combustibil al unui hibrid obisnuit. Revolutionarul Opel Ampera beneficiaza si de niste performante dinamice foarte bune: acceleratia 0-100 km/h in 9 secunde si atinge viteza maxima de 161 km/h. Prin intermediul butonului “Drive Mode” (mod de conducere) de pe consola centrala, soferul are posibilitatea sa aleaga intre modurile Normal, Sport, Mountain (montan) sau City (citadin). Aceste moduri optimizeaza managementul energiei in functie de conditiile predominante de conducere si de drum.

Opel Ampera cu cinci usi ofera spatiu pentru patru pasageri si un portbagaj voluminos, ceea ce inseamna ca aspectul nu a fost pus pe un loc secundar. La un pret de 36.000 de euro fara TVA, pret recomandat pentru Europa, dar care poate varia de la o tara la alta, Opel Ampera este competitiv pentru o masina electrica, asta deoarece Mitsubishi I-MiEV si Citroen C-Zero oferite la preturi similare dispun de caroserii de clasa mica si de un confort inferior modelului GM.

Citynews.ro
Foto: car.pege.org

Articole din aceeasi categorie
Ghicesti? Se pune pe masina, iar dupa ce s-a montat, nu se vede absolut nici o schimbare vizibila, desi s-a aplicat destul de greu.
14 Dec. 2018
08:30
6
Arhiepiscopia Ortodoxă a Vadului, Feleacului și Clujului, împreună cu membrii Asociației „Transilvania Leaders” oferă un ajutor în valoare de 80.000 de lei, pentru a sprijini refacerea Palatului Episc
14 Sep. 2018
10:05
0
Cea de-a opta ediție a Festivalului automobilistic Klausenburg Retro Racing se va desfășura în perioada 15-16 septembrie în centrul municipiului Dej.
29 Aug. 2018
14:34
0
Primăria municipiului Cluj-Napoca anunţă noi modificări în ceea ce privește circulația, în încercarea de a fluidiza traficul din oraș.
17 Mai. 2018
12:40
0
Autoritățile buzoiene sunt disperate. Ca urmare a închiderii pentru reparații a unui sens de mers pe podul de la Mărăcineni, cozile de mașini se întind pe sute de metri la ore de vârf.
13 Apr. 2018
11:28
0
Primăria Cluj-Napoca, împreună cu Poliția Rutieră, a decis interzicerea virajelor la stânga în toate intersecțiile străzilor Alexandru Vaida Voevod și Teodor Mihali cu străzile sau aleile adiacente.
30 Mar. 2018
16:48
3

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide