Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Miercuri, 28 Noi. 2012, 08:42
2
9003

Calea sigură de a fi sărăcit de propria maşină

În scurt timp de la achiziţie, mulţi proprietari de second-hand-uri premium constată faptul că maşina visurilor tangibile îi „forţează” să-şi scrie cu propria mână ghidul falimentului personal. Citynews.ro îţi arată câteva aspecte care te-ar putea face să te răzgândeşti în hotărârea ta de a adopta un automobil peste capacitatea ta financiară de susţinere.

calea sigura de fi saracit de propia masina
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

1.Nu-ţi cumpăra o maşină peste nivelul tău financiar!â

Tipul automobilului (SUV, sport, limuzină, tracţiune integrală), marca de renume dar şi modelul, adevărul e că la români contează. Câţi oare dintre potenţialii doritori de astfel de automobile rulate, cu preţuri odinioară inaccesibile dar acum decimate de criză, s-au interesat din curiozitate despre costul piesele de schimb. Sfatul este să cântăriţi cu atenţie atunci când vă aruncaţi la cumpărare, cu mare precauţie în special la cele premium. Informaţi-vă pentru a nu avea surprize neplăcute ulterior.

Şocul ar putea fi destul de serios dacă spre exemplu, recenta achiziţie a dumneavoastră la mâna a doua, Volvo S80 să zicem, îl găsiţi într-o dimineaţă cu oglinzile laterale vandalizate. În lipsa unei asigurări Casco valabile, o oglindă nouă electrică ce dispune de diverse funcţii vă costă în jur de 1.000 de euro. O tobă finală din inox pentru marele break Volvo V70 costă 800 de euro, în timp ce alternativa durabilă la aceasta vă scoate din buzunar cam 400 de euro. Un far faţă de Crysler 300 C vă scoate din buzunar 1.700 de euro, un alternator pentru un BMW Seria 3 model E 90 (an de fabricaţie 2005-2011) vă solicită 500 Euro, în timp ce pentru un bloc optic far pentru sedanul bavarez  veţi scoate 400 de euro şi exemplele pot continua. O arhitectură complexă a punţilor faţă şi posterioară, cu multiple braţe din aliaj pe fiecare roată, cu bucşile aferente, sunt tot atâtea surse de a-ţi goli rapid economiile pe câteva luni de zile în caz că acestea cedează datorită stării proaste a şoselelor din România.

2. Disipaţi riscul reparaţiilor costisitoare prin renunţarea la unele opţionale

Mai devreme sau mai târziu tot veţi ajunge cu noua achiziţie la mâna a doua în service. Totuşi, dacă dispuneţi doar de venituri medii, pe cât posibil evitaţi anumite dotări generatoare de riscuri suplimentare de defecţiuni pe viitor. Cu cât este mai complex un lucru, cu atât creşte şi probabilitatea ca o componentă interioară să cedeze. În acest sens, de evitat sunt suspensiile pneumatice ce variază garda la sol (în cazurile grave, reparaţia ei la un SUV te poate uşura de 5.000 de euro), direcţia asistată electric variabilă cu viteza, barele stabilizatoare active ce se rigidizează prin comandă electronică, etc.

3. Perspectiva taxei de poluare plătită anual

La nivelul Ministerului Mediului, se fac deja calcule pentru noua taxă auto care cel mai probabil din 2013 se va plăti de către toţi proprietarii maşinilor aflate în circulaţie, sub forma unui impozit anual. Această formă de taxă anuală de poluare pare la primă vedere că respectă cel mai fidel principiul european conform căruia poluatorul trebuie să plătească. Problema este că o maşină Euro 3 cu motor de 1.800 cmc emite mai multe noxe si CO2 pe kilometrul parcurs decât una de 3.000 cmc Euro 4, iar în cazul propulsoarelor non Euro sau Euro 2, nivelul taxei de poluare anuale ar determina ca unii proprietari să constate că menţinerea în circulaţie a acestor maşini (chiar şi modele Euro3 cu cilindree mai mare) pe o perioadă de 4-5 ani să se dovedească nerentabil.

Mai mult, cei care deţin o maşină, nu vor plăti taxa de poluare la nivelul înscrisurilor de noxe din cartea tehnică, ci în funcţie de gradul de uzură a motorului constatată anual, uzură fizică ce a survenit în urma utilizării respectivei maşini de-a lungul anilor. Prin urmare, dacă o maşină are probleme cu sonda Lambda, motorul este uzat şi consumă ulei sau dacă echipamentul catalitic al eşapamentului este defect, oamenii se pot trezi la RAR că automobilul lor dă peste cap indicatorul care măsoară nivelul de noxe şi CO2, şi că respectiva maşină nu se încadrează nici pe departe în regimul de poluare pe care îl avea de nouă sau chiar cu un an înainte.

3. Nu neglijaţi cheltuielile de deţinere!

Dacă se aprobă propunerea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, costul poliţei auto anuale obligatorii RCA va creşte din 2013 cu procente până la 40% sau chiar 50%. Multe companii asiguratoare, la fiecare 100 de euro încasaţi pe poliţele RCA aveau în 2012 chiar şi 140 de euro cheltuieli operaţionale şi cele cu daunele. Legat de impozitele pe mijloacele de transport, acestea sunt rezonabile până la cilindreea de 2.000 cmc, dar pe măsură ce se depăşeşte acest prag , acestea cresc destul de mult. Astfel, la un motor de 2,2 litri impozitul este de aproape 800 de lei pe an, la un propulsor de 3.000 cmc atinge 2.160 de lei /an , unul de 3.500 cmc vă scoate anual din buzunar 5.400 de lei iar la o maşină de 6.000 cmc va trebui să adăugaţi la buget  8.700 de lei.

4. Consumul de carburant real versus consumul declarat:

Între acestea există întotdeauna un ecart care poate fi şi de 20% sau chiar mai mult. Măsurarea consumurilor şi emisiilor nu se face pe asfalt, ci pe bancurile unui centru de testare. Normele legale le permit constructorilor să măsoare consumurile şi emisiile în condiţii, am putea spune, mult prea optimiste, într-un grad mai apropiat sau mai îndepărtat de realitate. Un model Mitsubishi Pajero al anilor ’90 echipat cu un motor diesel de 2,5 litri şi 100 CP avea de nou un consum mediu de 12,5 litri de motorină, însă după trecerea atâtor ani, lucrurile nu mai stau la fel. Un alt SUV japonez rulat de construcţie ceva mai nouă, Honda CR-V, în echiparea cu motorul pe benzină de 2,0 litri şi cutie automată poate ajunge la un consum preponderent urban de 19 litri la sută.

5. Mentenanţă ieftină în regie propie:

În service puteţi plăti scump chiar şi intervenţiile neînsemnate, de aceea există câteva operaţiuni pe care le puteţi face şi în regie proprie: schimbatul ştergătoarelor de parbriz, ungerea balamalelor cu vaselină sau spray lubrifiant cu aerosoli pentru încuietorile uşilor şi îmbinări. Spray-ul cu aerosoli aderă foarte bine şi pătrunde în zonele greu accesibile. O altă operaţiune pe care o puteţi face acasă este schimbarea bujiilor, completarea cu lichid de parbriz şi chiar schimbarea filtrului de aer. Vă puteţi cumpăra şi un spray cu silicon pentru cauciucul chederelor care devine poros în timp şi nu mai etanşeizează habitaclul în cazul ploilor,

6. Piesele de schimb de provenienţă dubioasă se pot dovedi o soluţie păguboasă în final!

Datorită presiunii restrângerii bugetelor, mai ales după expirarea perioadei de garanţie, mulţi clienţi aleg anumite oferte care par tentante. Piesele sunt la jumătate de preţ şi manopera la 20-30% din preţul oficial. Astfel  de oferte îi atrag pe unii clienţi care aleg aceste variante, fără însă să se gândească la siguranţa personală în trafic şi la consecinţele asupra celorlalţi. Unii clienţi observă că plăcuţele se uzează mult mai repede, că distrug discurile de frână şi astfel distanţele de frânare cresc considerabil. Efectele montării de piese “aftermarket” suprapus peste starea proastă a drumurilor din ţară poate fi extrem de periculoasă şi în plus nerentabilă, întrucât acestea au o durată de utilizare mai mică decât cele originale.

Avantajele utilizării pieselor originale sunt relativ clare. Fabricantul livrează maşina la un anumit standard, cu anumite performanţe omologate. Prin utilizarea pieselor originale se păstrează nivelul performanţelor cât mai aproape de cel iniţial. Pe lângă utilizarea pieselor originale, este foarte importantă şi apelarea la service-uri din reţeaua de dealeri pentru reparaţii. Dacă o piesă originală se montează la un service de pe marginea drumului, efectul combinat ar putea fi acelaşi cu utilizarea unei piese contrafăcute.

 

7. Nu subestima costul gropii din asfalt!

În România, şoferii au învăţat că până şi gropile au gropi în interiorul lor. Există destule drumuri şi şosele care încă fac ravagii printre bugetele românilor care au neşansa de a intra cu maşinile în micile cratere, şanţuri, denivelări sau asfalt cariat. Referitor la daune, acestea se pot considera avarii uşoare atunci când sunt afectate doar pneurile ori jantele. Cele mai frecvente sunt pierderi de presiune din pneuri, ori în cazul contactului cu o muchie ascuţită se poate ajunge chiar la tăierea pneului pe flanc. Deteriorarea şi a jantelor aduce însă alergătură suplimentară, în special dacă pe maşină aveţi montate jante din aliaj mai pretenţioase.

În astfel de cazuri, spre deosebire de jantele din tablă, procesul de îndreptare şi echilibrare poate să nu fie întotdeauna satisfăcător, după reparaţie janta nemaiavând proprietăţile uneia noi. Spre exemplu, o jantă nouă din aliaj la un BMW Seria 7 costă şi 500 de euro, în timp ce o anvelopă compromisă ce trebuie înlocuită cu o alta nouă îi costă pe proprietarii marelui rechin cu siglă alb-albastru de la 1.500 lei. Amortizoarelor şi articulaţiile punţilor pot fi supuse unor suplicii atunci când se circulă des pe drumuri cu denivelări sau neasfaltate. Astfel, durata de viaţă a acestor componente se poate chiar înjumătăţi. Întrarea violentă cu maşina în viteză în şanţuri adânci cu margini drepte şi dure poate conduce la ruperi de axe planetare, bascule, ori pivoţi. Costurile dislocate astfel din bugetul familiei poate varia de la 50-100 de lei şi ajung să depăşească  3.000 de lei  în cazul unor avarii mai serioase. Ruperi de pivoţi, bascule, axe planetare, spargerea băii de ulei sau a carcasei cutiei de viteze, toate acestea sunt urmările posibile ale unor intrări în denivelari cu margini ascuţite sau care sunt mai adânci decât garda la sol a maşinii. De obicei, scuturile nu rezistă la un asemenea impact. Scurgerea uleiului poate fi urmată de distrugerea motorului sau a cutiei de viteze.

8. Pictogramele din bord rămase aprinse pot anunţa vizite costisitoare în service:

Cu toţii iubim sărbătorile de iarnă, însă beculeţele multicolore sunt dezirabile doar în bradul de Crăciun. Martorii de informare şi avertizare rămaşi aprinşi la bordul maşinii tale cumpărată la mâna a doua pot face ca vizita în service să dea dureri de cap şi pagubă în portofel. Poate fi vorba despre o eroare, care odată cu resetarea calculatorului din bord să dispară, însă se întâmplă să fie nevoie de reinstalarea versiunii de soft, sau în cazuri mai grave, chiar de înlocuirea computerului sau a unor module electronice. În unele service-uri, valabil în general pentru modelele mai vechi, electroniştii şi electricienii de multe ori înlocuiesc piesele pe ghicite.

Articole din aceeasi categorie
Ghicesti? Se pune pe masina, iar dupa ce s-a montat, nu se vede absolut nici o schimbare vizibila, desi s-a aplicat destul de greu.
14 Dec. 2018
08:30
6
Arhiepiscopia Ortodoxă a Vadului, Feleacului și Clujului, împreună cu membrii Asociației „Transilvania Leaders” oferă un ajutor în valoare de 80.000 de lei, pentru a sprijini refacerea Palatului Episc
14 Sep. 2018
10:05
0
Cea de-a opta ediție a Festivalului automobilistic Klausenburg Retro Racing se va desfășura în perioada 15-16 septembrie în centrul municipiului Dej.
29 Aug. 2018
14:34
0
Primăria municipiului Cluj-Napoca anunţă noi modificări în ceea ce privește circulația, în încercarea de a fluidiza traficul din oraș.
17 Mai. 2018
12:40
0
Autoritățile buzoiene sunt disperate. Ca urmare a închiderii pentru reparații a unui sens de mers pe podul de la Mărăcineni, cozile de mașini se întind pe sute de metri la ore de vârf.
13 Apr. 2018
11:28
0
Primăria Cluj-Napoca, împreună cu Poliția Rutieră, a decis interzicerea virajelor la stânga în toate intersecțiile străzilor Alexandru Vaida Voevod și Teodor Mihali cu străzile sau aleile adiacente.
30 Mar. 2018
16:48
3

Post new comment

Comentarii

"O arhitectură complexă a punţilor faţă şi posterioară, cu multiple braţe din aliaj pe fiecare roată, cu bucşile aferente(...)"

cum? cum? cum?

Inca un site facut de romanasul in focurile dorintei de inbogatire din reclame, care inca scrie "bucsi" si probabil, "bari", "genti", etc, sa nu mai vorbim de zeflemeaua scrierii... Sa ne uitam macar la un titlu: " 1.Nu-ţi cumpăra o maşină peste nivelul tău financiar!â "

< Vă puteţi cumpăra şi un spray cu silicon pentru cauciucul chederelor care devine poros în timp şi nu mai etanşeizează habitaclul în cazul ploilor, >
As indrazni sa intreb si care este rostul si logica acestei propozitii, dar nu ma astept ca cel care a scris aici in graba sa aiba vreun pic de bun simt al structurii materialelor, sau a fenomenelor degradatorii, dezinformand publicul, salivand abundent dupa reclame.

Articol comandat de o firma de asigurari sau de o reprezentanta auto. Eu am cumparat pana acum numai masini SH aduse din germania la comanda si nu de la smecheri si nu am avut niciodata probleme cu ele.
O masina noua in mai putin de doi ani se devalorizeaza cu 50%.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide