Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 03 Dec. 2012, 08:02
7
11464

Taxa auto, un respiro pentru români doar până la 1 ianuarie 2013

Românii au mai puțin de o lună de zile pentru a beneficia de decizia de suspendare a plăţii taxei auto la revânzare pentru maşinile achiziţionate înainte de 2007, respiro valabil doar până la 31 decembrie 2012. Aşadar, fiind vorba doar de o amânare, din nevoia de bani pentru a finanţa diverse programe printre care şi cel de stimulare a înnoirii parcului auto, program ce în 2012 a dat rateuri, o sursă de finanţare ar putea fi reîntoarcerea taxei auto versiunea 5.0.

taxa auto un respiro pentru romani doar pana la 1 ianuarie 2013
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Înainte de a fi suspendată această taxă pe 30 ianuarie 2012, cuantumul ei era deja redus cu 25% încă din august 2011. Din cauza foamei de bani a statului şi a invaziei de second-hand-uri importate, în creştere cu 82% în perioada ianuarie-octombrie 2012, la un număr de 137.000 de unităţi, încă nu se ştie dacă va mai fi păstrată această reducere cu un sfert a valorii ei. În caz contrar, suprapus şi peste o valoare a cursului euro/leu valabil la 1 octombrie 2012 în creştere cu peste 5% comparativ cu referinţa din 1 octombrie 2011 la care se raporta plata vechii taxe, ar rezulta, teoretic o mărire a acesteia cu o treime.

Cel mai probabil, modul de calcul şi implementarea taxei auto 2013 va cădea în sarcina viitorului guvern de după alegerile parlamentare. Întrucât în aprilie 2011 Curtea Europeană de Justiţie declara taxa auto discriminatorie şi cerea schimbarea sau anularea ei, pe termen lung cel mai probabil că se va adopta o formă de taxă anuală de poluare care să respecte mai fidel principiul european conform căruia poluatorul trebuie să plătească.

Acest lucru ar presupune introducerea unei taxe anuale ce taxează poluarea tuturor automobilelor din parcul auto naţional. Fie că ar fi incorporată în impozitul anual pe mijloacele de transport, fie separat, această măsură echitabilă din punct de vedere juridic ar afecta totuşi 4,3 milioane de maşini. Astfel, în cazul adoptării acestei versiuni de taxă pe poluare vehiculată şi în toamnă, românii vor trebui sa se prezinte în fiecare an la punctele RAR pentru a li se măsura noxele şi emisiile poluante ale maşinilor lor, iar în funcţie de gradul de poluare vor plăti respectivul impozit anual.

Cei care deţin o maşină nu ar plăti taxa de poluare la nivelul înscrisurilor de noxe din cartea tehnică, ci în funcţie de gradul de uzură a motorului constatat anual, uzură fizică ce a survenit în urma utilizării respectivei maşini de-a lungul anilor. Prin urmare, dacă o maşină are probleme cu sonda Lambda, motorul este uzat şi consumă ulei sau dacă echipamentul catalitic al eşapamentului este defect, oamenii se pot trezi la RAR că automobilul lor dă peste cap indicatorul care măsoara nivelul de noxe si CO2, şi că respectiva maşină nu se încadrează nici pe departe în regimul de poluare pe care îl avea de nouă sau chiar cu un an înainte. Cam aşa ar însemna traducerea principiului european poluatorul plăteşte.

Dacă se va găsi o formulă de calcul echitabilă, cuantumul anual al taxei de poluare plătită de către toţi proprietarii maşinilor din parcul auto naţional ar trebui să fie şi suportabilă pentru categoriile sociale cu o putere financiară mai redusă. 

Articole din aceeasi categorie
Primăria municipiului Cluj-Napoca anunţă noi modificări în ceea ce privește circulația, în încercarea de a fluidiza traficul din oraș.
17 Mai. 2018
12:40
0
Autoritățile buzoiene sunt disperate. Ca urmare a închiderii pentru reparații a unui sens de mers pe podul de la Mărăcineni, cozile de mașini se întind pe sute de metri la ore de vârf.
13 Apr. 2018
11:28
0
Primăria Cluj-Napoca, împreună cu Poliția Rutieră, a decis interzicerea virajelor la stânga în toate intersecțiile străzilor Alexandru Vaida Voevod și Teodor Mihali cu străzile sau aleile adiacente.
30 Mar. 2018
16:48
3
În cursul dimineţii zilei de joi, 22 martie, drumarii acționau pe 35 de drumuri sau sectoare de drumuri din județul Cluj. multe dintre acestea fiind afectate de fenomenul de polei.
22 Mar. 2018
11:29
0
Vremea s-a schimbat radical în ultima zi în toată România.
19 Mar. 2018
10:35
0
Noua taxă auto va fi introdusă cel mai probabil la începutul verii și ar urma să fie cuprinsă între 50 de euro și 3.000 de euro, în funcție de norma de poluare, urmând să fie plătită o singură dată, l
14 Mar. 2018
12:49
4

Post new comment

Comentarii

Calculator online pentru timbrul verde: http://www.autobout.ro/calculatorTimbrulVerde2013.php

Da ii f tare calculatorul....mersi

se auzea ca se pot inmatricula masini pana pe 9 decembrie fara sa platesti taxa ,daca ar fi fost asa insemna ca s-a facut totul pe ascuns ,cum face statul roman deobicei ,prostimea nu intelege ca indiferent cine va fi la guvernare nu renunta la taxa asta sau nu o modifica in mod real in asa fel incat sa fie echitabila ,pentru ca aceasta taxa genereaza bani ,sunt bani nemunciti bani folositi in alte scopuri sau bani necontrolabili,ganditi=va ca asociatia producatorilor de masini noi plateste cascaval gros politicienilor sa se pastreze taxa ,taxa de mediu genereaza bani multi care pot fi deviati in diferite tampenii , stie cineva cati km de padure au fost plantati din 2007 de cand s-a bagat taxa ,cate statii de epurare s-au construit din 2007 , normal taxa de mediu ar trebui introdusa in combustibil in acest fel va plati taxa de mediu si cel cu drujba si cel cu camionul si cel cu tancul , consumi mai mult ,pouezi mai mult ,platesti mai mult ,simplu nu-i asa....dar ce interes ar mai fi sa faca asa s-ar pierde multi bani.din aceasta cauza am ramas ultimii in europa oricum bulgarii au ajuns departe si nu numai nu prevad nimic bun in tara asta ,am fost in afganistan mi-am riscat viata si sanatatea acolo,cand m-am intors in 2007 am cumparat o skoda fabia era aproape noua avea 4 ani vechime si 60 de mii de km de atunci nu am putut sa o inmatriculez in romania sunt 5 ani de acnd statul roman isi bate joc de mine ,am castigat bani chinuiti inafganistan si statul roman vroia sa mi-i ia inapoi prin taxe aberante si nesimtite de acnd am luata skoda taxa s-a modificat de 5 ori de la 1300 de euro la 3000 de euroacum stiti ce o sa se intample ,o mai scad un pic taxa dar se va calcula la euro de 4,5 lei fata de 4,2 cat se calcula inainte deci tot un rahat o sa fie ce se scade prin taxa va creste prin curs valutar ,inca ceva am fost in bulgaria am ramas uimit ca leva bulgareasca a crescut fata de leu cu mult acum se vinde leva la 2,3 lei la banca nationala iar la casele de schimb se vinde leva si cu 2,8 lei asta spune ceva oameni buni ,romania se indreapta catre directia corecta ....

2013 este anul in care Fondurile NERAMBURSABILE Europene se acorda si la noi la fel de usor ca in statele membre ale Uniunii Europene ! Detalii pe site-ul:wwwfondurieuropenenerambursabile.ro

Lasa, o sa continuam sa inmatriculam la bulgari auto pentru 2~300 euro cu toate taxele si asigurare.Daca guvernul nostru nu vrea banii nostrii din taxe normale de inmatriculare comparativ cu alte state europene atunci trebuie sa le imputam sumele acestea! Sa plateasca managementul deficitar al situatiei pentru fiecare auto inmatriculat in alta parte si care circula la noi si polueaza!
Acu' intreb si io asa...daca "ardem" 1 litru de benzina, adica un amestec 14,6 parti aer si 1 parte benzina, ce rezulta???!!!! deoarece guvernul si "Importatorii" ne spun altceva...adica daca cumperi masini de la ei (zeci de mii de euro) cu norma de poluare de zeci si zeci de unitati E atunci pe tava' de esapament iese parfum frate!
Singura modalitate echitabila de taxare este direct pe combustibil! adica cit "arzi" in motorul tau cu atit si poluezi!

Aceasta asa zisa taxa echitabila este o cacialma pentru naivi ca si jaful cu rovineta care este la fel de (ne)echitabila. Un euro 5 care parcurge zece mii de km. pe an va polua mult mai mult decat cel cu euro 1 cu un parcurs de o mie de km. pe an dar va plati de cateva ori mai mult. Unde vedeti echitatea? Este o falsa echitate administrativa ca sa nu-si complice dumnealor pretioasa viata de trantori. Si spuneti-mi va rog oare acciza uriasa pe benzina si motorina ce este? Un alt jaf institutional! Nu-i mai satura Dumnezeu cu bani. Ce justificare are acciza? Ne-au tot vrajit ca vor desfiinta jaful fostei guvernari si vor face si vor drege cu banii obtinuti dar vad ca sunt si mai nesatuli. Si nu-mi mai vorbiti de echitate europeana, e fabricata de acelasi tip de monstru birocratic.

Pai, asta este cea mai corecta forma prin care se aplica principiul " poluatorul plateste" !
Toata lumea circula cu masina pe drum si toata lumea polueaza la fel, indiferent daca masina este noua ori veche, indiferent daca-i second sau ba, indiferent daca este inmatriculata in Romania mai demult sau mai acum... ! Exista masini care au norma de poluare Euro 1 si din cauza nefolosirii si conservarii ei in mod corespunzator de exemplu, polueaza mult mai putin decat multe altele noi...
Aceasta masura nu a fost de a reduce poluarea in Romania ci a fost o smecherie creata de PDL-isti, ca sa blocheze importurile de masini second din strainatete, sa oblige romanii sa cumpere din cele produse la noi in tara. Asta-i adevarul adevarat. Dar, daca cu adevarat vrem sa luptam impotriva poluarii, atunci aceasta masura nu este corecta daca nu plateste toata lumea, dupa cum polueaza de tare sau ba. Nu este musai anual sa meargem la RAR cu autovehiculele detinute si inmatiriculate , pentru ca acest grad de poluare, se poate stabili la orice statie de inspectie tehnica auto si cel mai corect este cu chitanta de efectuare a ITP, in xerocopie, sa fie depusa la primarie, odata cu plata impozitului anual .
Simplu si corect !!! In America de exemplu, poti circula cu o masina din 1904 daca vrei... si este treaba ta cat te costa s-o intretii... si platesti impozitul si toate taxele la stat, asigurarile etc... functie de gradul de poluare al masinii !!! Aia este taxa adevarata, care stimuleaza cumpararea si achizitionarea de autovehicule cat mai noi si nu masurile abuzive care au fost luate pana acuma !
De altfel, domnul Basescu cu "gasca de prost gust " a PDL-ului, se regaseste in toate aceste "taxe" - ca o porcarie ordinara :
- la inceput, era ministru al transporturilor si nu dadea voie oamenilor sa-si aduca masini second din import si oamenii erau nevoieiti sa faca tot felul de smecherii, de si le-au inmatriculat pe tot felul de culte, secte, biserici ori societati nonprofit...;
- apoi, nu ne-a lasat sa circulam decat numai intr- zi cu sot si una fara sot, la sfarsiturile de saptamana ;
- apoi, nu ne-a lasat sa cumparam decat numai cu musai euro 3...;
-apoi ne-a lasat dar nea- pus vama si accize usturatoare ( Eu am platit pentru o masina Euro 2, suma de 55 milioane lei vechi... de exemplu );
-apoi, ne-a inventat "taxa pe poluare"... dar pe care am fost obligati s-o platim toata odata, anticipat... netinand cont cat va circula masina aia in Romania si cat ba, sau daca ea se poate vinte in alta tara, sau efectiv, faci un accident cu ea si o dai la fier vechi...;
-apoi au revenit si au mai micsorat-o... dar n-au desfiintat-o...
Ca sa ajungem in sfarsit, sa fie discutata si sa fie luata in calcul asa cum este firesc si normal ...
Mai... de ce oare noi romanii permanent, nu putem gandi si lua masurile corecte si omenesti decat numai dupa ce ne "reguleaza " Europa si "ne-o trage pe la spate " ? Cand o sa invatam noi odata pentru totdeauna ca nu este permis sa ne batjocorim proprii cetateni ? Ce... parca daca o Dacia ar fi acolo... 5-6 mii de euroi, am mai cumpara noi masini second din alte tari ? Dar... cine are bani sa cumpere o Dacia noua cu peste 10 mii de euro , inafara catorva societati ... ?!
Eu daca as avea 10 mii de euroi, fiti siguri ca mi-as lua tot din Germania... nu o Dacia ci un Mercedes, care vechi cum e... nu-i o ... "Dacia" ... !!!
Mai bine aduceam la noi in tara firmele japoneze de constructii de maisni. Stiti bine ca marcile Suzuki , Toyota,Daihatsu,si altele... nu sunt scumpe si dau clasa multora din Europa... mai ales pe drumurile noastre rele.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide