Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 30 Ian. 2015, 10:01
34
8836

Emil Boc vrea ca taxiurile să folosească rutele autobuzelor, dar nu toţi taximetriştii sunt de acord. „Vom sta după autobuze, iar ele după noi”

Primarul Clujului a lansat varianta ca taxiurile să poată folosi rutele de transport în comun pentru ca traficul să fie mai puţin aglomerat în oraş, însă sunt şoferi de taxi care nu sunt de acord cu acest lucru.

021550_1970
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Chiar dacă, teoretic, clienţii ar putea ajunge mult mai repede la destinaţie, taximetriştii se gândesc la faptul că vor sta după autobuzele şi troleibuzele care opresc în staţii, în timp ce acestea din urmă ar putea face la fel în spatele taxiurilor. În aceste condiţii vor apărea nemulţumiri dinspre ambele tabere, astfel că părerile printre taximetrişti sunt împărţite.

„Mi se pare de bun simţ să putem circula şi noi pe unde circulă autobuzele, numai că autobuzul ar putea sta după 5-6 taximetre, pentru că ele vor opri acolo unde zic clienţii. Sunt oameni care nu-şi găsesc banii, care nu au banii potriviţi, care cer bon ştampilat şi atunci încurcăm, într-adevăr, iar ceilalţi participanţi la trafic aşteaptă după noi şi se creează o imagine negativă. La fel este şi pentru noi când vom trebui să stăm după autobuze în staţie, iar clientul va zice 'Dom'le, ce facem? Nu suntem autobuz'. E un pic delicată situaţia şi din acest punct de vedere sunt păreri pro şi contra printre noi. E foarte greu să încerci în practică aşa ceva pentru că într-un oraş aglomerat ideea de a nu deranja e foarte greu de atins. Suntem un popor stresat, contracronometru, ne grăbim şi nu avem libertatea să stăm după cel care este în dificultate”, a declarat, pentru Citynews.ro, preşedintele sindicatului L.N. al taximetriştilor din Cluj, Paul Solomon.

Acesta a făcut şi un calcul pentru a vedea dacă, într-adevăr, circulaţia pe rutele autobuzelor ar putea duce la ceva bun în special pentru clienţi şi a constatat că, în funcţie de anumite evenimente, timpul ar putea fi chiar mai mare.

„Ideea de a circula pe ruta companiei de transport înseamnă, la prima vedere, cursă mai scurtă, costuri mai mici pentru clienţi şi timp mai mic până la destinaţie. Pe de altă parte, dacă opreşti de 7-8 ori după autobuz costul poate fi la fel de mare ca şi dacă ai merge pe o rută ocolitoare, iar timpul de parcurs poate fi chiar mai lung. E greu pentru că sunt situaţii când şi clientul poate să zică 'vreau să mă duc pe ruta de transport sau pe dincolo' şi e greu să iei o decizie corectă care să ajute clientul. Nu este aşa de uşor cum pare la prima vedere”, a mai spus Paul Solomon.

Primarul Emil Boc a spus că vrea să îi lase pe taximetrişti să folosească rutele de transport în comun pentru o perioadă limitată, pentru a vedea primele efecte.

Citiţi şi: Taximetrele ar putea circula pe traseele autobuzelor CTP. Boc: ”Am încredere în spiritul civic al taximetriștilor”. Cine se opune propunerii

Articole din aceeasi categorie
Marți, 23 aprilie, cei care se prezintă cu o carte la intrarea în Grădina Botanică „Alexandru Borza” din Cluj-Napoca pot vizita obiectivul fără să mai plătească bilet.
06 Apr. 2019
10:05
0
Primarul Emil Boc a anunțat recent că bugetul din acest an al municipiului Cluj-Napoca va avea o pierdere de 20 de milioane de euro, lucru care va afecta proiectele de investiţii.
04 Apr. 2019
10:46
0
Miercuri, 3 martie, începând cu ora 10.00, va avea loc un nou exercițiu “Miercurea Alarmelor”, după cum au anunțat cei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj,
03 Apr. 2019
10:09
0
De Ziua Jandarmeriei Române, în zona casinoului din Parcul Central din Cluj-Napoca va avea loc miercuri, 3 aprilie, cu prilejul sărbătoririi Zilei Jandarmeriei mai multe manifestări dedicate acestui
02 Apr. 2019
12:24
2
Compania de Apă Someș SA a anunțat întreruperea furnizării apei potabile în mai multe zone ale municipiilor Cluj-Napoca și Dej.
02 Apr. 2019
10:04
0
Oficialii Primăriei Municipiului Cluj-Napoca au anunțat că miercuri, 3 aprilie, podul Porțelanului se va închide circulației, în vederea continuării lucrărilor demarate și pentru siguranța traficului
02 Apr. 2019
08:30
0

Post new comment

Comentarii

eu vreau uber!

Cum ar fi daca clientul ar fi intrebat de la inceput pe ce ruta doreste?
Cum ar fi daca nu ati mai avea voie sa opriti chiar unde "zice clientul" , ci la 20-30m unde nu incurcati pe nimeni? iar "lenesul" sa mearge 20m pe jos

foarte bine punctat d.nul Paul Solomon!

foarte bine punctat d.nul Paul Solomon!

Poi tocmai asta ne mai lipseste, domnule Primar. Nu se potriveste, autobuzele vor avea intarzieri, soferii platiti la cursa se vor revolta, taxistii de asemenea vor sta dupa autobuze in statii, intersectii, blocaj rutier. Nu mai vorbesc de indisciplina ce-i caracterizeaza pe taxisti, vor face depasiri aiurea a statiilor ocupate, statii ocupate de autobuzele oprite in afara alveolei din cauza taxiurilor parcate in ele. Nu vedeti ca toate statiile sunt ocupate de taxiuri? Politia Primariei nu lucreaza dimineata, nu exista camere ori nu intereseaza pe nimenia ca CTP-ul blocheaza o banda de circulatie in statia Cinema Marasti din cauza taxiurilor stationate acolo, intre 07 si 09 ori vis-a- vis de P-ta Marasti ori in statia din Piata. In cartiere situatia e jalnica. SOLUTIE? Reduceti nr. taxiurilor, foarte usoor, 60% pica la o simpla razie, nu au licente, nu au contracte, etc, etc. Hai ca se poate!

Poate 60% nu sunt 100% in conditiile tehnice si de confort dorite de client (face la 6 luni ITP-up, nu la 2 ani ca tine), dar 98% din licente sunt cele date de Primaria lui Boc. Restul de 2% sunt alea din Floresti. 2-3 tampiti de la aeroport,gara,calea floresti care te invita in masina, nu se intituleaza taxiuri, sunt „ciubucari”. In Cluj-Napoca sunt multe licente pentru vara sau vacantele studentilor, dar atunci cand ploua,ninge si nu gasiti un taxi la nici o firma, mai sunt multe licente ?
Un stand de taxi trebuie sa fie intr-o aglomerare urbana, de aceea sunt multe standuri aproape de statiile de autobuz, pentru ca acolo vin oamenii. La Gara din Cluj-Napoca singurul stand este vis-a-vis de statia de autobuz. Oare la cati dintre comentatorii taximetristilor (ca parcheaza aiurea) le convine sa-si care sarsanalele la o distanta considerabila, prin tuneluri si bineinteles fara o trecere de pietoni spre stand ? Primaria nu vrea sa rezolve occidental problema aceasta a taxiurilor. Inca ceva, masina sa aibe minim 7 ani vechime, nu 14 ani ca acum. O masina din 2005 a luat acum prelungirea licentei cu inca 5 ani, in total va avea 14 ani de taxi la 1.ian.2020 :) Astea sunt pacturi ale lui Boc cu bosii firmelor de taxi.

Cautam Operatori calculator pentru publicare anunturi. Se lucreaza comod de acasa aproximativ 3 ore pe zi
Cerinte:
- cunostinte minime PC
- necesar calculator
- conexiune internet
- rabdare
- seriozitate
Nu este necesara experienta. Instruire gratuita oferita sub forma unor lectii prin mail. Veti trece mai intai prin instruire apoi care doriti, o sa incepeti sa lucrati. Program part-time. Acest proiect vizeaza piata americana a cartilor electronice. Oferim si solicitam seriozitate!Daca sunteti interesat trimiteti textul "Info" la adresa de e-mail mircea_mihasan@yahoo.com

NUMAI CEACANAUL ASTA PUTEA SCOATE ASA CEVA STAI LINISTIT PITICULE CA MERGI CU NUTI SI PIRATUL LA GHERLA SA VEDEM ACOLO CINE I -TI SPARGE ROZETA

este o idee foarte buna!!! Oricum nu este nimeni obligat sa mearga cu taxiul pe linia transportului in comun,dar in unele situatii poate fi o scurtatura care poate fi luata in calcul!!Oriunde in lume exista asa ceva, dar ca de obicei romanii au alte pareri decat cei din lumea civilizata!!De aceea noi suntem unde suntem iar ei unde noi no sa ajungem niciodata!!

Numai Boc putea avea o astfel de idee!
Pai, daca o persoana comanda TAXI, este pentru ca acea persoana doreste sa ajunga repede la un punct dorit...altfel ar lua BUSUL... este mai ieftin!! Nu-i asa?

Nenea asta are deja doar idei proaste ! Sunt atatea lucruri de facut in orasul asta dar el pur si simplu nu le vede !!! Sensuri giratorii, demolarea garajelor, schimbarea legii parcarilor, functionarea corecta a semafoarelor (avem semafoare performante dar ele pur si simplu nu sunt corect folosite). FUCK BOC !

Voi astia cu demolarile aveti idei putine si fixe. De 25 de ani demolati fara sa fiti in stare sa puneti nimic in loc. Puhavilor !

70 % dintre cei care au garaje isi tin in ele muraturi si vechituri :))) romani retardati !

Ce idee stupida, mai ales unde este numai o banda pentru ratuc.
Si pisoiasul goering a avut o idee asmenatoare cu luftwaffe, avioanle de vanatoare sa zboare la acceiasi altitudine si cu acceiasi viteza ca bombardierele.....

Oferta lucru la domiciliu in toata tara! Oamenii s-au convins de seriozitatea noastra, pentru ca le-am oferit pe loc dovada platii si contract legal! Primele castiguri au fost deja expediate! Oferta NU e MLM si NU e joc piramidal! Castigati lunar 300 dolari, lucrand simplu, 3 ore pe zi, ca operator online! Va trimitem detalii mai multe, dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email: gion275472@yahoo.com .

Oferte de lucru pentru toti! Oferta este deja un fenomen! Foarte multi oameni lucreaza cu noi! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email crisburlacu@hotmail.com

Asta e din seria mari masuri de rezolvare a problemelor de trafic, nu?
Ca deja s-au rezolvat problema trotuarelor blocate de masini, problema refugiilor mijloacelor de transport in comun blocate de masini (inclusiv taxiuri), problema trecerilor de pietoni blocate (ati ghicit...tot de masini).
S-a rezolvat si problema strazilor inguste si gatuite, in care o simpla expropriere (de multe ori a unui imobil tip bordei) ar reduce din inghesuiala...
Ei da, au fost multe probleme serioase in oras, s-au rezolvat. Acuma ramane asta.

De fapt ideea este de a-ti putea permite sa citesti in trafic. Cand stai la coada la semafor dupa 10 taxiuri, poti linistit sa-ti faci o cultura solida alta idee marca Boc

Ideea este aplicata in Bucuresti de foarte multi ani si functioneaza. Nu am stat dupa autobuz in statie pt ca logic era intrat in alveola si putea taxiul sa treaca pe langa el, doar cand iesea ii da prioritate taxiul. E o idee excelenta pentru ca nu sunt pe acea banda atatea taxiuri si autobuze, este mult mai libera, se circula mai bine. Hai sa fim seriosi nu are Cj sute de mii de taxiuri, de multe ori stau goale in statie ore intregi. Opritul taxiului in mijlocul strazii e o abreatie, nimeni nu face asa ceva, doar daca vrea sa ia amenda. Eu am impresia ca taximetristilor nu le convine tocmai pt ca ar costa cursele mai putin, tinand cont ca au niste preturi nesimtite pe care ar trebui sa le scada tocmai pt ca s-a format zona metropolitana si ar trebui sa intre cu taxiurile si pe comunele limitrofe, dar nu, ei stau claie peste gramada in Cluj si asteapta clientii care nu vin.

Incercam sa nu te supar, dar cand am vazut comentariul tau , mi-am facut curaj. Spune-mi te rog unde de foarte multi ani in Bucuresti taxiurile merg doar cu autobuzele pe o banda si exista alveole? Vorbim cumva de Paris si la tine nu exista diferente intre Micul Paris si Paris ? Nu are Clujul nici macar sute de mii de oameni, cum sa aibe taxiuri. Sunt vreo 3000 licente si bineinteles doar vreo 500 locuri in standuri (nu vreau sa adaug standuri de taxi unde este imposibil sa stai, pentru ca nu exista aglomerare urbana). 6/1 cum suna? Clujul fara studenti este mort din multe puncte de vedere, incluzand taximetria. Tu crezi ca vor costa cursele mai putin ? Hai sa-ti zic ceva (sunt taximetrist), mie imi convine sa fac multe curse decat una din marasti-manastur intre orele 15.00-19.00. Preturile sunt nesimtite, asa este (sunt tari,orase in lumea asta unde kilometrul are valoarea unui litru de carburant), eu platesc 20mil asigurare pe an, fac 2 ITP-uri pe an, metrologie,diverse dosare la primarie, contabil,asigurari sociale,somaj etc,fac cel putin 3 schimburi de ulei la masina pe an,2 frane,spalatul aproape zilnic al masinii (daca am 20 clienti pe zi, toti si-ar dorii presurile curate, dar cati se scutura inainte?) pericole si lista mai poate continua. N-am inteles ideea cu zona metropolitana si comunele limitrofe, nu vrem sa mergem acolo ? Cu client merg si-n tarile calde, dupa client parca nu m-as duce oriunde pentru ca la noi clientul te anunta ca nu mai vine, nu iese din casa, a facut o gluma,a luat alt taxiu care trecea prin zona,sau pur si simplu vrea pana la magazinul din colt. In comunele limitrofe, la un numar de persoane anume se poate elibera o autorizatie si sa exista taxiul satului,comunei etc (doar ca tot in Cluj-Napoca isi vor face veacul, ca cei de pe Nova, Floresti ! Multe salutari si astept un raspuns, inafara de Bdul Unirii din capitala care are doar un desen de banda pentru autobuze (evident merg tot felul de masini p-acolo si nu exista alveole pentru autobuze) mai astept inca un ex.

Este regula - macar de bun simt - ca, pe artere de circulatie cu o singura pista, oprirea este interzisa - sau cu exceptii punctate:
1. Taximerele sunt mijloace de transport in comun (TRANSPORTA calatori platitori), deci au acelasi drepturi calatorii ca si cei de pe autobuze sau troleibuze. Este la alegerea calatorului sa aleaga traseul dorit, avand posibilitatea de a intreba soferul despre avantajele / dezavantajele momentane ale traseelor posibile.
2. Se poate interzice oprirea vehiculelor "mici" pe traseele cu o singura banda, cu exceptia cazurilor cand trebuie sa astepte in statii dupa un autobuz sau troleibuz. Nici pe marginea autostrazii nu se opreste pentru a lua / cobori un "stopist".
3. Deocamdata, mult mai multe probleme sunt create de vehicule parcate neregulamentar, mai ales pe treceri de pietoni, trotuare etc, unde obliga pietonii sa coboare pe carosabil !
4. Si, la urma urmei, daca nu se respecta regulile de mai sus, exista posibilitatea sanctionarii celor care incalca regulile !
5. Pe langa Codul Rutier, TOTI participanti cu vehicule in trafic ar trebui sa insuseasca si Codul Bunei Maniere in trafic ! De asemenea, bunele maniere ar trebui sa fie materie OBLIGATORIE si in scoli !

3.

E o idee buna. Functioneaza, din ceea ce am vazut eu, in Irlanda, Anglia.

exact, ba din contra in londra se profita de acasta si doar taxiurile negre au voie (dar benzile de autobuze sunt multe si sfinte) pe ele se poate parca ori circula cu orice masina intre 19:00-07:00, la orele de varf au voie doar autobuzele, bicicletele si taxiurile (traditionale).
in cluj daca aceste benzi de autopuze ar exista(macar) ar putea fi scoase la licitatie si doar anumite companii care isi permit sa le poata folosi...

Emil Boc trebuie inteles!
E disperat de ce se-ntampla-n justitia pe care, pana mai ieri, a comandat-o tatucusu Basescu, iar acum se-ntoarce unde trebuie!
E bine si mai tarziu decat niciodata!.....asa ca, pregateste-te primare!

Poate d-l Boc are orbul gainii, el nu vede ca "Integrarea" traseelor autobuzelor cu taxiurile s-a produs demult, in prima faza taximetristii stationeaza in statiile de autobuz

Boc ori a dormit cu fereastra deschisa, ori a fumat ceva..... pt ca numai un om cu reierul dereglat poate abera asa:)

Pe cand statie de taxi si autobuz in fata la DNA?

Oare cand o sa inteleaga domnu Boc ca taxiurile nu sunt mijloace de transport in comun? Din cauza unui taximetrist care opreste pe banda de autobuz sa lase un client la Sora, vor avea de suferit 100 de calatori care stau inghesuiti intr-un autobuz. Benzile de autobuze vor deveni benzi de stationare pentru taximetristi si smecheri, in timp ce autobuzele se vor inghesui pe celelalte benzi de circulatie.

bai ciacanailor, ideea e ca taxiurile sa foloseasca benzile atunci cand e necesar si pentru a evita traficul, doar prostii sindicatelor pot concepe un carnatz de taxiuri pe banda de autobuze... in esenta ce se spune si ce se intelege e pur fictiune romaneasca... vomez..

Vezi sa nu vomezi pe bord ca se impute taxiul. Daca ai comanda de la o institutie aflata fix langa banda de autobuze, unde vei astepta clientul? La 200 metri de locul de comanda sau pe banda de autobuze? Iar autobuzele vor trebui sa astepte dupa tine pana iti iei clientul si pleci.

nu sunt taximetrist, iar astfel de sisteme functioneaza oriunde in lume... esti pros informat si vad ca ai impresia ca fiecare om coboara la fiecare cladire din oras :)) regula se aplica si unde parcarea/stationarea e interzisa... simplu e asa ramane... esti din categoria rupe-ti permisul...

Inainte de a veni cu solutii SF, acreditarea de taximetrist ar trebui data (si pastrata) pe baza unor teste in care soferii sa faca dovada ca:
-au o tinuta decenta, curata, ingrijita, chiar ideea de uniforma de taximetrist nu mi se pare a fi aberanta.
-sint ei insisi ingrijiti, trec pe bune un test psihologic, pentru a elimina riscurile de a fi condusi in trafic de soferi grobieni, nesimtiti, nespalati etc.
-sint in stare sa pastreze poluarea fonica la limitele minime, in masini posturile FM sa functioneze pe timpul cursei doar la cererea pasagerului.
-cunosc traseele din oras si nu pun pasagerii in situatia de a face pe GPS-ul: "da unde-i strada asta domnu', ca io habar n-am, îs nou in taximetrie" sau replici asemanatoare.
Si apoi mai vorbim.
Oricum, taximetristii au devenit in timp o pacoste, o plaga pe organismul orasului, impinzindu-l de rele maniere, neam-prostie, violenta in trafic si toate cele. Circul cu taxiul rar, doar la nevoie, tocmai din cauzele enumerate aici. N-am vazut de mult timp un taximetrist cu bun simt, atit fata de pasager, cit si fata de ceilalti participanti la trafic.
Si inca una, de baza: fumatul interzis in taxi, in primul rind din partea soferului!

nici eu nu sunt de acord ca ratucu sa stea dupa un cur basinos care nu are chef sa mearga cu busu ci ii trebe taxi, mai ales daca merge pe acela-si traseu, adica din centru pana in marasti nu poate sa mearga cu busu dar vrea taranu sa mearga cu taxi pe traseu busului, o porcarie piticule, iar eu care circul cu ratucu tre sa stau dupa tot felu de pupeze sa urce si sa se deie jos, adica sta unu sau 2, 3, autobuze de ratuc pline fiecare cu vreo 50-90 de oameni pt o fufa???
cum ai gandit piticule???
daca pui conditia ca taxiu sa nu aibe voie sa opreasca pt a lua si cobora clienti de pe linia de transport poate poate mai merge,
aici mai e o chestie: numai atunci sa aiba voie pe linia ratucului cand are client, taxiul gol sa nu aibe voie ca altfel o sa abuzeze de chestia asta.

da apropo, becu de la semafor tovarase pitic l-ati schimbat, sau maca ati zis la aia de la siguranta circulatiei sa-l schimbe? nu de alta dar e de o luna becu ars la semaforul de la pietoni din centru, oare cand va uitati pe geam afara nu-l vedeti?? sau acuma sunteti cu morcovu in c.ur sa nu bata dna-ul la usa voastra?????

De ce sa astept in autobus dupa un taxi care blocheaza singura banda, in asteptarea clientului sau cand acesta doreste sa coboare?
Acest primar cu p mic face orice dar nu incurajeaza transportul in comun, care este solutia pentru descongestionarea traficului din centru.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide