Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 20 Oct. 2015, 10:58
13
9878

Moartea de pe contrasens: unde e culpa șoferilor criminali?

Teribil accident soldat cu doi morți și patru răniți în urma unui impact frontal între două autoturisme: unul care circula regulamentar și altul care a intrat pe contrasens. Sau tragedie pe șoselele din România: un copil a rămas orfan după ce părinții săi au pierit în urma unui accident de mașină. Autoturimul în care se aflau s-a izbit de un parapet de pe marginea drumului. Șoferul a încercat astfel să evite ciocnirea frontală cu un alt autovehicul care, din senin, le-a tăiat calea. Sunt exemple de știri morbide care, din nefericire, de multe ori, sunt cap de jurnal pe posturile tv din România. Drama este că atât de mult ne-am obișnuit cu ele că nici nu mai încercăm să căutăm soluții.

39276_609871655710691_984212917_n
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Ideea acestui text (tema nu e nouă, eu am scris despre criminalii veseli de la volan și în trecut) m-a urmărit după ce am văzut, de curând, drama unei familii de constănțeni care au sfârșit sub roțile unui TIR din cauza unui cretin care le-a tăiat calea. Bineînțeles, inconștientul și-a văzut liniștit de drum, în timp ce bieții oameni agonizau printre fiarele contorsionate.

Ceea ce intrigă este nepăsarea unor șoferi față de producerea unor accidente. Adică, fie ce o fi! Dacă e să se întâmple, ghinion! Asta a fost! Important e să n-o pățească ei. Și după, potopul.

Aici nu mai e vorba de excese: viteză, alcool, neatenție. E un alt fenomen care mi se pare din ce în ce mai periculos: INDIFERENȚA. Adică, mă bag în depășiri nepermise, pe care nu am cum să le gestionez, sub rezerva și sperența că nu vine nimic din față. Dacă e să apară o altă mașină, consecințele nu mai contează. Sunt teribiliștii care vor să ajungă mai repede la Domnul decât majoritatea, dar care reușesc să-i ia cu ei și pe alții sau - și mai grav – să-i trimită doar pe ceilalți. Poate că astfel de situații ar trebui tratate altfel de legiuitor. Poate că aici ar trebui regândită culpa. În astfel de situații, iresponsabilii acționează cu intenție. Pentru că ei prevăd rezultatul faptei lor și, deși nu îl urmăresc, acceptă posibilitatea producerii lui. Mai pe românește, ăia nu produc accidentele din culpă. Când intri cu 150 km la oră într-o depășire în care vizibilitatea ta e foarte redusă, ești kamikaze.

Știu, românul e priceput la toate. Și mai ales să dea sfaturi. Mă includ, desigur, și pe mine. Fapt pentru care cred că educația rutieră ar trebui să devină disciplină obligatorie. Cunoașterea legii e un imperativ și pentru șoferi, și pentru pietoni. Nimeni nu poate invoca necunoașterea ei. Ca să poți susține examenul pentru permis auto, n-ar fi rău să ai opt clase absolvite. Adică să ai habar să citești, să scrii, să aduni. Lucruri elementare. Instruirea care se face la o școală auto lasă încă mult de dorit. Lipsa unor ore de condus pe timp de noapte, așa cum se întâmplă în țări civilizate (de asta mulți dintre tinerii șoferi nu știu de unde să pornească farurile), lipsa unor cursuri de șofat pe autostradă, sunt indicatori care arată o pregătire minimă, care pentru niște oameni tineri e o vulnerabilitate extremă.

Apoi, înăsprirea controalelor, a sancțiunilor și a condițiilor de autorizare pentru școlile de șoferi, pentru ca nu oricine să poată ajunge instructor. Nu vreau să arunc o anatemă generală, dar e absolut legitim să îl verifici pe ăla care se presupune că-i intruiește pe viitorii șoferi: câte cunoștințe are, dacă e cu toți boii acasă, dacă e un bun pedagog. După ce-ai prestat o viață altceva, în cazul unora, e o provocare să devii instructor. Ai mult de lucrat cu tine însuți, cu răbdarea ta, ca să îi poți învăța pe alții. Și nu în ultimul rând, precum în cazul inspecției tehnice periodice a mașinii, ar fi oportună și o reexaminare a șoferilor atunci când își schimbă permisul. Un soi de verificare a cunoștințelor și, evident, efectuarea unor analize medicale, pe bune.

Ca băgător în seamă, văd că, de ani buni, România ocupă un tragic loc doi în topul țărilor europene cu cei mai mulți morți în accidente rutiere. Dacă ai un drum lung de făcut, astăzi, în țara asta, ți-e mai bine să te înarmezi cu nervi de oțel, cu răbdare și să mai zici și-o rugăciune înainte. Că drumu-i lung. Iar aleșilor din Parlament și din fruntea statului (mulți dintre ei folosesc girofaru', nu cunosc grijile noastre), dacă tot n-au fost în stare de un sfert de veac să facă niște amărâte de autostrăzi, măcar să le pese să  îmbunătățească niște legi. Să mai aibă pe cine guverna și în viitor!

Voteaza articolul
4.6 / 5 (25 voturi)
Articole din aceeasi categorie
La cum stau lucrurile astăzi în PNL, bătălia pentru funcţia de preşedinte se dă între Cristian Buşoi şi Cătălin Predoiu.
01 Mar. 2017
16:05
6
Foaie verde și-o sipică relaxarea e unită. O relaxare de patru zile legate care paralizează orice activitate pe care tu, ca individ, o ai nevoit cu sectorul bugetar.
22 Ian. 2017
12:45
4
Klaus are nevoie de Liviu și invers.
29 Dec. 2016
12:53
2
Parlamentarul român e personaj de basm.
14 Dec. 2016
11:04
12
Pentru că viața noastră are prioritate. Pentru că țara asta e mai complexă și mai diversă decât o văd (mai degrabă n-o văd) cei care o conduc din birourile lor faraonice.
27 Oct. 2016
12:04
46
Ziua Lemnarului, sărbătoarea moților din comuna Horea nu pare să fie nici pe departe ceea ce se pretinde a fi.
22 Aug. 2016
11:06
10

Post new comment

Comentarii

aroane! ai permis? ai permis la cineva sa te cace in cap? da amu recunoaste pe bune

Uitati problema esentiala - lipsa drumurilor. Pot sa se innaspreasca pedepsele oricat si sa creasca amenzile pana la infinit, situatia nu se va schimba atata timp cat nu avem drumuri.

accidentele grave se produc pe drumuri bune, cucoana, ca nu-i nimeni apt sa mearga cu 120 kmh pe drumuri ciuruite de gropi! problema sunt rrominashii ghiolbani, nu drumurile, asta sa va intre tuturor in capete.

Atata timp cat fapta va fi considerata ucidere din culpa, nu se va schimba nimic. Daca insa se va schimba incadrarea la crima cu premeditare sau vatamare corporala cu premeditare (asta daca nu se poate face dovada ca pietonul s-a aruncat in fata masinii sau masina de pe contrasens a intrat voit in fata masinii). Chiar daca nu se doreste accidentarea altei persoane, actiunea care duce la accident este premeditata (voita).

Recent eram pe o strada din cluj, am ajuns intr-o intersectie unde era un sens giratoriu mic, din acela provizoriu, a trebuit sa ma opresc in sensul giratoriu deoarece un domn de la scoala de soferi Rodna, nu a considerat necesar sa-si invete elevul sa acorde prioritate in sens giratoriu. Evident elevului i-a murit motorul si domnul instructor imi urla mie ca de ce l-am claxonat si atentionat, daca nu eram eu pe faza intram in ei. Domnul era cam depasit si de varsta si de trafic, inca nu am apucat sa sun la scoala de soferi Rodna sa-i fac o reclamatie domnului.

Domnule, daca ne uitam chiar pe acest site avem impresia ca e o combinatie din Reflexii rutiere, Necrologu si regretatul ziar Infractoru/Infractoarea. 80% din stiri sunt Accidente - Violente/Bataii strada/baruri, Sinucideri, Violuri. Cam, asta e si City News, niste articole despre evenimente care fac viata mai frumoase apar numai si numai intamplator.

restul e cu b1 preac.urvit cu prm, fidesz tradus si noua dreapta.

AFACEREA OAMENILOR INTELIGENTI! Program de lucru lejer, part-time, pentru extinderea pe piata Nationala si Internationala! Oferiminstruire gratuita prin email,contract legal de commision,scrisoare de recomandare.
Cerem si oferim seriozitate maxima!
Convinge-te de realitatea informatiei si poti avea AFACEREA VIETII TALE!
Solicitati acum detalii unuia dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: mariana.gheorghe63@gmail.com

Vă dau dreptate. Lucrurile sunt mult mai ample decât par la prima vedere. Încercăm și noi să-i formăm pe tineri și pe cursanții școlilor de șoferi în spiritul legii, al respectării legii. Este șocant să vezi cum tinerii se cred nemuritori sau cum zâmbesc ironic la sfaturile pe care le primesc... Este la fel de greu de înțeles cu câtă ușurință se raportează la soartă, ghinion, etc. Imaginile sunt cele care de cele mai multe ori îi pun pe gânduri și de aceea le folosim mereu. Din păcate vedem în România campanii prin care oamenii sunt învățați cum să conteste amenzile, cum să scape de amenzi, dar nu vedem campanii prin care aceiași oameni să fie învățați să respecte legea și viața. Chiar comentariile anterioare susțin că nu e vina celui care intră pe contrasens ci a altcuiva, adică e cam așa ”a greși e uman, a da vina pe alții e și mai uman” dar până atunci oameni nevinovați mor pe șosele din vina unor tâmpiți și idioți pentru care legea e ceva care se adresează doar altora...

Să fim sinceri cu noi înșine și să recunoaștem că oamenii serioși n-au nevoie de legi și cei „șmecheri” vor găsi mereu metode de a le eschiva.

Încă aștept să întâlnesc o persoană care face depășiri riscante și, după ce vede un clip pe Youtube cu accidente, să zică: Uau! Nu știam că fac ceva rău. Altfel spus: Tot ce se întâmplă în țara asta e VOIT și PREMEDITAT.

Tot ne plângem că nu avem aia și aia. Popor tâmpit (referindu-mă la ăia care nu prea dau pe net - cei majoritari): voi alegeți și exact ce vreți se întâmplă. Eu și tu și tu îi alegem pe care ne conduc. Și când fac vreo tâmpenie, nimeni nu protestează PENTRU CĂ NE PLACE. ASTA VREM. Vrem fie să fie eliminată corupția sau să avem mai multe oportunități de a participa. Asta vrem: să fie mai multe șanse să facem un „șmen”. Asta e majoritatea. Bani mulți pe muncă puțină.

De exemplu in Macedonia au construit doua drumuri nationale cu cate doua benzi pe unde le-a permis natura cu eforturi minime. Pe unul se circula intr-un sens, pe celalalt invers. Costa mult mai putin decat o autostrada sau un drum expres si rezolva problema la fel ca acestea intr-o tara cu trafic relativ redus daca-l comparam cu Germania, asa cum este si Romania.

Vina nu e a omului care a ajuns pe contrasens și și-a pierdut viața plus altele într-o coliziune frontală, ci a statului unde trebuie să stai la coadă să-i dai bani și care nu pune despărțitoare între benzi (aka autostrăzi).

Nu?

Corolar: Niciodată nu vei avea o populație uniform educată și cu o ideologie comună. Nici în comunism.

Așa că în loc să-i oferi posibilitatea omului să intre, voluntar sau nu, pe contrasens, îi vei lua această opțiune punând parapeți. Aka, „autostradae”. (Și chiar și asa sunt unii șmecheri care ajung pe cealaltă parte. Da, dar e mai mică probabilitatea)

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide