Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Miercuri, 16 Oct. 2013, 08:52
15
12174

Când va fi gata autostrada de 700 de milioane de euro care leagă Alba de Cluj

Autostrada Sebeș – Turda, a cărei lungime va fi de 70,2 kilometri, pare că intră în linie dreaptă. Reprezentanții județelor Cluj și Alba speră ca în această lună să aibă loc ultima depunere a ofertelor pentru lucrările la autostradă, care ar urma să fie finalizată în anul 2016, după ce acest proiect a fost aprobat de Comisia Europeană, care a acordat fonduri nerambursabile de 85% din valoarea lucrărilor.

cand va fi gata autostrada de 700 de milioane de euro care leaga alba de cluj
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Această autostradă, care leagă județul Cluj de Alba, a cărei lungime este de 70,2 kilometri și care include patru tronsoane, reprezintă o idee „îmbunătățită” a unui drum rapid. Autostrada Sebeș – Turda ar urma să lege traficul de coridorul IV și de București. „Procedurile de licitație ar fi trebuit să fie pornite până acum. De la o idee de drum expres s-a ajuns, practic, la o autostradă Turda - Sebeș care va lega traficul de coridorul IV și de București. Procedurile au fost începute și sperăm ca în luna decembrie să fie finalizate, inclusiv să fie semnat un contract și să se demareze lucrările în primăvară. Proiectul este aprobat de Comisia Europeană și este cuprins în exercițiul bugetar actual, iar finalizarea autostrăzii se va face în 2016. S-a deblocat Programul Operațional Sectorial pe partea de Transporturi și astfel intră la finanțare autostrada Turda - Sebeș. Rata de absorbție a fondurilor europene a ajuns undeva la 24%, de la 7%, după ce în această perioadă s-au deblocat multe fonduri pentru diverse proiecte și investiții. Au fost peste 2 miliarde de euro care au venit la bugetul național”, a dezvăluit Alexandru Cordoș, senator de Cluj, într-un interviu acordat Transilvania L!VE.

Deschiderea ofertelor pentru autostradă a fost amânată pentru 29 octombrie, iar patru directori riscă să suporte sancțiuni disciplinare, potrivit lui Dan Șova, ministrul delegat pentru Marile Proiecte și Investiții Străine, care a mai spus că ferm că în aprilie vor începe efectiv lucrările pe Sebes-Turda, indiferent de contestații.

Autostrada Sebeș - Turda va avea patru tronsoane: de la Sebeș la Alba Iulia, de la Alba Iulia la Aiud, de la Aiud la Decea, și de la Decea la Turda.

„Această autostradă este evaluată la aproximativ 700 de milioane de euro, din care 85% sunt fonduri europene, iar restul de 15% sunt din fonduri naționale. Programul execuției lucrărilor este de 22 de luni; 4 luni pentru proiectare, și 18 pentru execuția concretă. Teoretic, în vara anului 2016 ar trebui să fie finalizată această autostradă. De la cluj ajungi la Sebeș, de unde mult mai ușor se ajunge pe coridorul IV la Sibiu, iar apoi la București. Practic, cei din zona Turda și Câmpia Turzii o să fie legați direct cu Europa, prin Budapesta”, a declarat Remus Lăpușan, președintele PSD Cluj.

Potrivit reprezentanților județului Alba, această autostradă ar fi „momeala” perfectă pentru investitori. „Din acest punct de vedere este ceva extraordinar. Foarte multe investiții s-au desfășurat în Sebeș numai din motivul că s-a aflat pe culoarul autostrăzii. În acest an s-au inaugurat în județul Alba 43 de kilometri de autostradă. La sfârșitul lunii acesteia se inaugurează și centura de ocolire a Sebeșului. Această nouă autostradă va crea multe noi investiții pentru județul Alba. Dacă am fi avut autostrăzi la vremea respectivă, compania Mercedes s-ar fi oprit la noi, nu la vecini”, a declarat Ioan Dârzu, deputat de Alba.

Dârzu a exemplificat și câteva investiții care au avut loc ca urmare a dezvoltării infrastructurii în zonă. „În Sebeș, Start Transmision a adus 300 locuri de muncă, Daimler, 400 de locuri de muncă, iar Bosch de la Blaj, 200 de locuri de muncă, și încă 300 de locuri de muncă în altă parte”, a spus deputatul de Alba.

Ca argument pentru finalizarea autostrăzii până în anul 2016, reprezentantul PSD Cluj, Remus Lăpușan, declară că, pentru fiecare dintre cele patru tronsoane vor fi patru licitații, adică patru firme sau consorții pentru fiecare tronson, lucrându-se în acest mod la capacitate maximă. Astfel, potrivit consilierului județean PSD, fiecare constructor din cei patru va realiza aproximativ 17.5 kilometri de autostradă. 

Articole din aceeasi categorie
LOR li se alătură: TIMMY TRUMPET, BASTILLE, JAMES ARTHUR, OSCAR AND THE WOLF, LOCO DICE, ANDY C, SOLOMUN ȘI MULȚI ALȚII!
21 Feb. 2019
15:25
1
Consiliul Județean (CJ) Cluj a finalizat lucrările de demolare ale clădirilor de pe terenul în suprafață de 14,4 hectare pe care l-a predat Ministerului Sănătății în vederea construirii Spitalului Reg
20 Feb. 2019
10:58
1
Universitatea „Babeș-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca a înființat din acest an Comisie de Biodiversitate și Dezvoltare Sustenabilă care va monitoriza permanent problemele existente la nivelul spațiilor
20 Feb. 2019
08:30
0
Activitatea de cercetare din cadrul Unversităţii Tehnice din Cluj-Napoca (UTCN) a fost recunoscută prin premii importante, medalii de aur, argint şi bronz acordate de oficialii Salonului Internaţional
19 Feb. 2019
11:18
0
Consiliul Județean (CJ) Cluj a achiziționat și dat în folosință, în cadrul Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie „Leon Daniello", nu mai puțin de 30 de noi echipamente și aparate medicale de ult
19 Feb. 2019
09:14
0
Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc (IICCMER) a desfășurat în ultimii ani mai multe campanii de cercetări arheologice la Tîrgu Ocna și Periprava, în locuril
19 Feb. 2019
08:30
0

Post new comment

Comentarii

Despre Transilvania cu drag,

Aşa zisa problemă interetnică, abil întreţinută pentru a fi folosită la nevoie, pe care o invocă cu fiecare ocazie Bucureştiul, nu este adevărata problemă a Transilvaniei.
Problema principală este centralismul dâmboviţean cum ne place să-l numim, nu fără obidă, de fapt un hipercentralism al clasei politice conducătoare, care cuprinde inclusiv ardeleni sau moldoveni, nu doar bucureşteni.

Ba mai mult, şi elita politică maghiară participă plenar la perpetuarea acestui centralism, deşi în aparenţă susţine exact inversul. Au stat la putere vreo 16 ani, ajutând indirect tocmai la consolidarea acestui sistem impus de politicienii români.
Ce e de făcut, cu cine avem de-a face, cu cine trebuie să ne batem ?

Lupta se va da între societatea civilă, între elitele ei, care sunt singura parte curată, nemurdărită de comunism şi de naţionalism şi vechile structuri de partid şi din Securitate, cu ramificaţii în toate partidele care se perindă la putere, din 1990 încoace. Mă refer aici la toate regiunile României, nu doar la Transilvania.

În ce priveşte Transilvania, această luptă nu va fi câştigată, până când societatea civilă şi elitele ei multietnice nu vor înţelege că este obligatoriu să creeze un partid regional, multietnic, obligatoriu în relaţie cu Banatul şi poate şi cu Bucovina, până când nu vom impune din nou spiritul, identitatea supranaţională, pe care o numim cu dragoste, transilvanism, la majoritatea populaţiei...
Cu alte cuvinte, o structură supranaţională a elitelor, care poate fi comparabilă cu cea elveţiană, o elită nu nemţească, nu franţuzească, nu italienească...

Ce ne opreşte să reuşim ? După părerea mea, principalele cauze sunt lipsa de încredere reciprocă între etnii şi slaba organizare a românilor ardeleni, care nu pot să răspundă provocărilor permanente care vin din sfera politicului şi economicului, decât prin voci disparate, gen Sabin Gherman.
Nu este deajuns ! Chiar şi ce fac secuii mâine, nu va aduce nimic nou, atâta timp cât nu vom înţelege că suntem transilvăneni prima dată şi de abia pe urmă, maghiari, germani sau români...
Altfel, vom rămâne de-a pururea o oaie de muls, pentru ciobanii care ne conduc...
români, maghiari sau germani...

Tudor Duică

70 km de autostrada pe 700 mil de ieuro adica 10mil/km de autostrada, si cand te gandesti ca la croati e undeva pe la 6-8mil/km si ei au minti, tunele, viaducte... de te pi.si pe tine si noi il facem aproape prin campie, oare cat o sa coste intre gilau si bors(sau unde duce acuma) ca pe aici mai sunt si ceva "dealuri".

si... cine s-a opus public construirii de autostazi?

basescuuuu...

ERATA ( adica corectie , indreparea unei greseli ) : base " nu s-a opus public " construirii de autostrazi ( asta-i stire de latrina 3 ) ci a JUSTIFICAT contructia de drumuri expres si largire a DN-urilor ( remember - adica adu-ti aminte ! " aici sunt banii dumneavoastra " ) prin faptul ca studiile de trafic de la aceea data ( 1997-1998; <15 mii auto/zi , cu exceptia Valea Prahovei ) nu justifica construirea de autostrazi ( statul nu avea bani , Romania nu era in UE , nici macar bani de preaderare ). Apropo , tov.vio : DE CE NU A FACUT TOV ILICI autostrazi ( cu exceptia celor 4 " autostrazi " Petrosani-Bucuresti ) ??? DE CE NU FAC pupilii lui ilici : parsivel , somnorel , etc ( inclusiv pierzatorul de contacte sovanel ) AUTOSTRAZI ? Azi-miine se fac de 2 ani de putere si NU AU SEMNAT PENTRU NICI UN KILOMETRU !!! In rest sa traiti tov vio , da-i tare cu propaganda kakarista !!!

incerci usor sa justifici tov titi.
dar nu tine decat pentru cei interesati (citeste smecheri sau pilosi lipsiti acum de avantajele din vechea guvernare pdl) sau pentru cei cu mintea scurta.

reamintesc:
tov ilici si tov base au fost in aceeasi barca- marele fsn.
cand nu s-au mai inteles la cash, iar fsn nu-i lasa pe proprii lupi tineri sa acceada la malai .. gata apare un nou partid mai agresiv pd care de fapt este unul si acelasi lucru cu toate partidele din tara asta: partidul banului.

poate tie ti-o fi placut videanu, berceanu, eba, boc, anastase, udrea, ridzi ... te priveste.
cu adevarat ei nu sunt PARSIVEI SI SOMNOREI... cum sunt calificati ei de tine si prietenii lui pora si colonelul.
si mare scofala ca le gasesti porecle la actualii! arata la urma urmei cat de simplist gandesti.
la fel de simplu as putea sa zic si eu de precedentii: MARMOREL, (apropo Berceanu a mutat centura pe actulaul ampalsament), SUCCESURI, PUSCA SI CUREAUA LATA, SOCOTITOAREA DE VOTURI, BLONDA, SCENA, etc... esti mai satisfacut?

dar ce au facut ei, precedentii (pdl)?
au facut mai putin rau decat actualii (usl)?
nuuu...
poate au facut pentru tine ca nu-ti mai ies afacerile.

iar niste studii care justifica o concluzie, un rezultat sau o strategie gresita, nu fac altceva decat sa reflecte atitudinea si managementul celui care le promoveaza.

tin sa-ti reamintesc ca autostrazile sunt facute pe tronsoane si de la o guvernare la alta.
boc a terminat la turda ceva ce era 70% facut de psd, acum se mai termina tronsoane incepute de sub pdl (vezi deva sau timisoara).
asta insa nu sterge afirmatia: "noi nu avem nevoie de autostrazi".
chiar nu stiu daca mai exista o afirmatie asemanatoare emisa de la un asemenea nivel (ministru transportului).

ok kakaraule ai 268 % dreptate ! parca la 268 % v-au adus mortii si turistii lu' nentu' dragnea ? nu-i asa tov tizule ? ai grija la exprimare, ca ai introdus tov si in fata numelui meu , pe cind apelarivul tov. iti apartine , repet 268% ( desi cred ca esti "vio"de mai sus ) !!! oricum autostrazile lu ilici ramin ! Unde NU sunt de acord cu tine este la afirmatia cum ca pdl a facut mai mult rau ca pdsr. Aici ai dat-o in latrina3 si nu pot fi de acord. pdl mai avea aprox 265 de ani de guvernare ca sa repare raul facut de pdsr ! Si decalajul se mareste pe zi ce trece ! Era sa uit : ce fac securistii srs, felix , miki spaga , popo-nastase, shokila de la brasov etc etc ( de 268 de ori etc ), aia de apar la latrine toata ziua ? Miros placut !!! La basinile lui feix ! Iar cu blondele las-o usurel ca se supara parsivel pe tine daca te legi de daciana din lanturi si corina "powell " sau tanti jurista moldoveanca aia care stie sa "INNOATE " la " STRAMFORD " ! ! Sa-ti traiasca mintea "lunga " tov vio sau tov titi !!!

comunistii cu comunistii... adica "labe 1".
cultiva-i sanatos!
sa-mi transmiti cum te vei simti peste cativa ani ascultand asfel de "intelectuali"!
ocolesti iarasi ce e mai important:
pdl, psd chiar si 70% din pnl sunt din aceeasi grupa politica (de origine fsn),cea a banului, scopurile lor sunt acelesi, metodele diferite.
cobor totusi stacheta cu decenta raspunsului, ca sa replic pe intelesul tau, caci repet cum am scris mai sus,
mi se par infantile poreclele astea date la toti cei din esicherul politic ...
de fapt dupa invective imi dau seama ca poate e singura cale sa-ti raspund astfel incat sa te fac sa pricepi macar un pic.

ok kakaraule m-ai dat gat , sunt in genunchi , iar raspunsul tau tot pe stil latrina 3 e cit se poate de clar . taieste-ti viata in continuare a'laturi' de cei aprox 7,4 milioane kk tine in GLOBUL vostru de KRISTAL plin de basinile lu' felix-turnatorul si "onestii " lui slujbasi ! Pa ! P.R. ostalaule pe tine te deranjeaza poreclele si nu jegul komunistoid pe care il slujesti ?!?

la ***EDITAT***vara

"Din punct de vedere este ceva extraordinar..." Superba limbă română... care punt de vedere??????????

La pastele cailor

nu fitzi pesimisti ; uite cite s au facut in romanica de cind tzara e intregita !

"Teoretic, în vara anului 2016 ar trebui să fie finalizată această autostradă."
Adica:
"Teoretic"- avem o mama si-o sora, practic avem doua... (daca nu cunosti bancul, sorry)
"ar trebui"- trebui vine de la treaba, adica munca. Hai sa fim seriosi! Sova si munca... :D
"2016"- an electoral.
Traducerea textului pentru prostu' de rand suna asa: Practic, deoarece in 2016 vor fi alegeri, noi va promitem autostrada. Daca din vreo greseala nesabuita se si finalizeaza, o inauguram cu fast, sa mai luam cateva voturi, daca lucrurile merg in mod normal, inauguram proiectul, si, dupa ce pierdem alegerile, o sa dam vina pe cei alesi ca nu pot face nici o autostrada (normal, ca spagile le-am luat deja noi). (in acest caz prin "noi" se intelege intreaga clasa politica)

NUUUU... Nu lasati proiectul pe mina lui sova ! S-ar putea ( de fapt mai mult ca sigut ) SA-L PIARDA !

sa va fie rusine pesedisti de doi lei. autostrada asta a fost scoasa de la naftalina de liberalii din Alba. voi acuma vreti sa va faceti imagine....

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide