Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 13 Feb. 2015, 14:26
179
13396

Petiţia pentru autonomia Transilvaniei va ajunge la Klaus Iohannis. Ce conţine documentul care stabileşte capitala la Cluj

Preşedintele României va primi petiţia pentru autonomia Transilvaniei, semnată până acum de 14.621 de persoane. Acestea cer un guvern regional la Cluj, care să controleze politic şi economic toată Transilvania.

tr
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Iniţiatorul petiţiei, Fancsali Erno, a reuşit să strângă 14.621 de semnături pentru autonomia Transilvaniei în ultimii doi ani. După ce, în 2014, a depus-o la Prefectura Cluj, acum acesta a anunţat că petiţia va ajunge, duminică, şi pe masa preşedintelui României, Klaus Iohannis.

Transilvania autonomă se va întinde peste Banat, Crişana, Maramureş şi Ardeal şi va avea capitala la Cluj-Napoca, acolo unde ar urma să funcţioneze un guvern regional cu control politic şi economic pe teritoriul Transilvaniei autonome.

„Istoria şi tradiţia din Transilvania sunt complet diferite de fostul Regat. Regiunea noastră a fost întotdeauna parte a Europei civilizate. După 1989, starea regiunii noastre nu s-a îmbunătăţit. Impozitele acumulate în Transilvania ajung în Moldova şi Oltenia pe nedrept. Transilvania este trezoreria ţării noastre fără autodeterminare. Ei au mai mare nevoie de noi, decât noi avem de ei. Regiunea noastră s-ar putea autosusţine. Avem păduri, ape minerale, un potenţial turistic foarte mare, oraşe medievale unice în România, sute de castele, cetăţi, o universitate care, mulţumită multiculturalismului, este în fruntea universităţilor din ţară. Noi nu vrem nimic de la alţii, dar ce e al nostru nu lăsăm”, se arată în documentul care susţine autonomia Transilvaniei.

Iniţiatorul acestei petiţii speră că, în scurt timp, va începe şi dezbaterea despre reorganizarea teritorială a ţării.

Articole din aceeasi categorie
Joi, 18 octombrie, polițiștii din cadrul Poliţiei municipiului Dej – structurile de investigații criminale, rutieră, ordine publică, criminalistic, împreună cu polițiști din cadrul Secției 5 Poliție R
19 Oct. 2018
18:25
0
5 trupe de muzică alternativă acompaniate de orchestre simfonice unesc două stiluri muzicale diametral opuse sub același concept: ALTorchestra 100.
19 Oct. 2018
14:25
0
Polițiștii Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Cluj au identificat și reținut doi bărbați din județul Constanța, care au intrat fără drept în locuința unei femei din Dej și au tâlhărit-o.
19 Oct. 2018
13:49
0
România are un nou motiv de mândrie, o performanță care ne poate inspira pe noi toți.
19 Oct. 2018
11:53
0
Consiliul Județean Cluj a aprobat Planul operativ de intervenţie în timpul iernii pe drumurile judeţene din judeţul Cluj, pentru perioada 1 noiembrie 2018 – 31 martie 2019.
19 Oct. 2018
11:10
0
În urma competiției care a avut loc la nivel național privind proiectele de dezvoltare instituțională, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) a fost selectată și a câștigat un proiect în valoare
19 Oct. 2018
10:58
0

Post new comment

Comentarii

Daca vi s-a urat de prea mult bine, daca credeti ca pacea nu e buna, atunci voi astia care vreti autonomie, treceti mai repede la actiune. Iar individul care a demarat actiunea, mai bine sa plece din Romania.

Domnu draghe, asculte matale la mine bine.Doresc sa-ti spun ca cea ce am scris eu nu e supt din deget, ci rezultatul cercetarilor facute de catre japonezi. Chiar si istoricii unguri au ramas masca. Japonezii fiind mari experti in folclor, au plecat de la muzica populara autentica maghiara ( nu ,, Az a szep, az a szep)si au descoperit niste chestii care i-a surprins si pe ei. Asa au inceput sa studieze, culmea, japonezii, istoria veche a ungurilor ajungand la niste rezultate ca i-a socat si pe unguri. De exemplu aproape ca au demonstrat 100% veridicitatea celor scrise in cronicile stravechi maghiare, care scriu clar de existenta a doua triburi conduse de doi frati Hunor si Magor (sau Magyar) din care triburi s-au forrmat apoi cele doua popoare Hun si Maghiar. E drept ca ungurii au venit dupa huni in bazinul carpatin dar tot aici arata japonezii ca n-au venit asa de-a moaca. Au venit cu informatii clare despre zona in care au plecat cu secole inainte fratii lor.Si asta ca s-au retras hunii e gargara, sigur s-au dispersat dupa moartea lui Atilla dar au ramas si multi dintre ei, iar la venirea avarilor( care a fost un popor inrudit cu ei, dupa unii cercetatori acelas)au gasit zone compacte locuite de catre acestia ca dovada ca avarii fiind un popor poate mai razboinic decat hunii si ungurii si care radeau tot, repet radeau tot ce prindeau in cale pe acestia i-au crutat, de ce ? Pur si simplu pentru ca vorbeau aproape aceeasi limba cu ei.Iar secuii se considera si azi urmasii hunilor si in toate cantecele, baladele si legendele lor stravechi il asteapta si azi pe printul hun Csaba care a plecat dupa ajutoare in Asia la fratii lor ramasi acolo.Vedeti dumneavoastra cronicile stravechi ale ungurilor (nu Gesta Hungarorum) acelea mult mai vechi toate scriu despre lucrurile acestea, lucruri care in urma unor cercetari ample efectuate mai ales dupa 1990 se cam adeveresc.

:))) in primul rand nu stiu cu ce te-am contrazis sau ofensat...in al doilea rand...sincer, ma faci sa rad :))) vezi ca te-au pacalit "cercetatorii japonezi"...deci sincer, cati ani ai? Mai crezi in alea cu marmota...? Mie mi se par dintr-un site de pamfleturi astea cu cercetatori japonezi care studiaza istoria maghiarilor si cercetatorii american care studiaza de decenii faina si descopera intr-un an ca e sanatoasa iar peste alti doi ani ca nu este...desigur toate descoperirile facute de japonezii mentionati de tine sunt sustinute de documente secrete pe care numai ei le cunosc... :)))

Lasand la o parte cum ca se bate cap in cap cu constitutia este ilegal, o vor doar ungurii, se vrea sa se fura Transilvania sau mai stiu eu ce explicatii mai mult sau mai putin realiste...problema adevarata este ca nu vrea politicul, si de aceea nu vom avea autonomie niciodata. Nu vrea nici politicul din Ardeal (o mare parte din el) si mai ales cel de la Bucuresti. Atata timp cat noi, ardelenii, nu simtim si un patriotism local si/sau regional, aceste discutii sunt inutile. Si inainte de a ma injura toti "marii patrioti conationali" care sunt romani si doar romani si nimic altceva nu mai exista, va pun o simpla intrebare...daca ati fi pus in situatia in ALEGETI intre a se inchide o uzinca producatoare pantofi (este doar un exemplu) la voi in localitate sau in alta localitate din tara ce ati alege? Daca ati fi pus in situatia de a alege intre a fi organizat un eveniment important (festival international, meci al nationalei de fotbal/handbal etc., capitala culturala europeana samd.) in localitatea voastra sau in alta localitate din tara ce ati alege? Daca concluzia este ca tineti totusi la locul unde locuiti si/sau v-ati nascut inseamna ca aveti in voi patriotism local, care este in unele situatii mai important decat cel national. De ce doar in unele situatii? Fiindca aceasta este educatia pe care a primit-o acest neam (fie ca ne place sau nu) din `49 incoace, si aceasi educatie se propaga si la generatiile post-decembriste (desi, parca mai putin), in plus asta doreste massmedia sa ne bage pe gat. La TV nu vezi altceva decat cum isi scot doi nationalisti prosti ochii in Cluj, cum se bat cativa secui incapatanati cu pumnul in piept ca ei nu vorbeste romaneste ca e magyar, cum se trezesc 2-3 huligani sa vopseasca monumente istorice in culorile tricolore pe la arad, cum se mai trezeste un militia cu 4 clase sa-l amendeze pe un amarat ca-si arboreaza pe casa un simbol regional (interesant este, ca n-am vazut niciodata sa se dea amenzi pentru cei care isi arboreaza drapele ale spaniei, SUA sau angliei dupa ce au castigat bani muncind acolo...astea sunt doar exemple care le-am vazut eu prin Bistrita, Cluj si Mures)...in fine...de ce ne vrea massmedia niste "inculti culturali"? Fiindca massmedia este condusa de politic...si ganditi-va ce s-a intamplat de cate ori populatia a putut fi de acord intr-o privinta (`89, rosia montana si cel mai recent alegerile din noiembrie 2014)...cand oamenii nu au motive sa-si scoata ochii intre ei, sa se injure si sa fie preocupati de astfel de "probleme" (etnie, limba, mandrie nationala etc.) atunci incep sa-si dea seama de adevaratele probeleme, cele create de politicieni corupti si incompetenti...si incep sa-si dea seama de ce traim intr-o saracie crunta, pe cand altii se imbogatesc...si nu vrem asta? Nu e mai bine sa se imbogateasca doar "baietii destepti" si sa fie saracie? Sa ne putem noi ocupa linistiti de problemele noastra cu bentite tricolore si steaguri secuiesti? Ce ne trebuie noua sa ne preocupam de adevaratele probleme care ne influenteaza cu adevarat viata de zi cu zi, cand puteam sa postam injurii pe net la adresa bozgorilor si rrumanilor, si sa ne amuzam bine cand se prezinta la TV aceste probleme existentiale.

CIFRA TREI IN LIMBILE EUROPENE:

Germana: Drei
Engleza: Three
Italiana: Tre
Romana: Trei
Poloneza: Trzy

UNGURESTE: HAROM !!!!!!!!!

HAHAHAH ungurii sunt la fel de europeni ca t i g a n i .. adica DELOC !
Hai mars in Mongolia de unde ati venit calare pe cal unguri nesimtiti ce sunteti !

Da ma, ai dreptate.
Toate natiile din Europa au preluat din latina (tribus, sau din greaca: τρία), probabil pentru ca ei nu aveau expresie pentru numere. Mai putin maghiarii (három), bascii (hiru), estonienii (kolm), finlandezii (kolme).
Daca te intalnesti cu un lucru nou, inedit, preiei expresia pe care o folosesc altii, insa daca esti familiarizat cu acel obiect, fenomen, etc, ai propria expresie, denumire, pe care o vei folosi in continuare.
;) :p :D
PS: in mongola e: gurvan

Mda... si restul lumii a preluat din ungureste: HALLO :)))

Romania- 3.3% rroma din total populatie
Hungary- 3.1% rroma din total populatie
Bulgaria- 4.8% rroma din total populatie

dar cioroipanii n-au ciordit denumirea de HUNGA sau BULGA ci exact pe cea cu ROMA adica exact ca în ROMANIA.
N-o sa reusiti voi niciodata sa convingeti toata Planeta ca Gypsies nu provin din Romania (ca doar in alfabetul românesc se scrie cu î din a) si pe langa asta, in engleza "pasarile nezburatoare" se numesc ROMANI PEOPLE adica exact ca si ceilalti ROMANI. Ati cam pierdut trenul asta dragi români... Puteti voi acum sa schimbati si denumirea tarii ca Lumea tot de GYPSY o sa va stie.
Transilvanenii au o sansa sa scape de patalamaua asta pe care nu o merita absolut deloc ...daca reusesc sa se separe (macar cu numele) de România care oricum nu i-a anexat decât ca sa aiba mai multi fraieri de care sa profite toti umflatzii din Parlament.

dupa mai bine de 90 ani de politica regateana in Transilvania va fi greu,da nu imposibil.
regatenii si au inventat un alt nume :roman,ca cica se trag de la Roma,ha ha.cind cu razboiu au pus laba lor jegoasa pe Transilvania.au gasit aci colaboratori de nadejde;boci,dinci,rusi.astia erau asemanatori lor;Nu: Gojdu,Vuia sau Slavici!.au reusit incepind din 1920 sa curete etnic regiunea si prin "Planul de dezvoltare uniforma a patriei" sa secatuiasca transilvanenii si sa ridice hotii din regat.Au dus o politica de invrajbire etnica care azi se vede clar.

dusule, nu stim cum sa scriem corect: ROIUL-BOZGOROIUL sau BOZGOROIUL-ROIUL!!!?

UNGURII DE AICI SUNT PLATITI SA FACA IAR SI IAR PROVOCARI DE CATRE HITLERISTII DIN PARTIDUL JOBBIK DIN UNGARIA !

mda... unii sunt platiti iar restul sunt chiar convinsi in prostia lor ca ce spun ei este si adevarat

postate aici împreuna cu tot soiul de vulgaritati sunt cele debitate de retardatii de români nationalisti... ca asa-i sta bine românului: fudul si prost ☺

ti-am jignit eu cumva natia ta ungureasca in comentariul de mai sus ? NU !

dar daca voi ungurii sunteti asa de nesimtiti incat incontinu sa-i jigniti pe romani hai sa spunem atunci si despre ungurii ca sunt un popor de SINUCIGASI MOLGOLEZI VENITI PE CAL IN EUROPA.. si mai mult decat atat la capitolul procentaj de ***EDITAT***i cu siguranta ati depasit demult romanii !

Hai mars in ungaria voastra imputita unguri nesimtiti ce sunteti !

niste acuzatii absolut nefontate si asta dovedeste ca esti un dobitoc. Alt fapt care dovedeste acelasi lucru este ca ai impresia ca nu sînt roman când în realitate singura diferenta dintre românismul meu si al tau e ca al meu nu e de neam prost.
Clar?

ha ha ha ... Mah!!....ha ha ....Mah!!... tu esti roman cum sint eu Saddam Hussein.... !!!

Saddam Hussein nu era tzâgan ca tine ...Mah!!

Auzi 'mah', eu cred ca tu esti din tzaganime, dupa cum injuri pe toata lumea...LOL Cum esti tu roman? Ai cetatenie romana? Dovedeste ...!

lasati-l in pace io stiu cine-i asta, e un E M I G R A N T transfug de timish care vietuieste cine stie pe unde , spune el SUA dar minte, nu seamana deloc cu un american, a fugit din Romania prin 1985 deci este si batran chiar el scrie cretinul ca s-a lepadat de cetatenia romana ca de un C a c a t ....iar acuma ne tine lectii si ne vorbeste despre ....romanism..... :-) :-) :-)
Bah t r a n s f u g u l e , baga-ti capul inapoi in ghauaza ta de unde l-ai scos si comenteaza tu pe siteuri acolo unde traiesti ca io stiu sigur ca pe aia acolo ii doare in chur de ce spui tu si nu-ti are nimeni baiul, e m i g r a n t u l e :-)

mucii de pe mouse si tastatura ca îti repeta comentariul ...care oricum împute locu' de pomana.

BALELE DE PE MONITOR CA SA VEZI INSTRUCTIUNILE ANTERIOARE

lasati-l in pace io stiu cine-i asta, e un E M I G R A N T transfug de timish care vietuieste cine stie pe unde , spune el SUA dar minte, nu seamana deloc cu un american, a fugit din Romania prin 1985 deci este si batran chiar el scrie cretinul ca s-a lepadat de cetatenia romana ca de un C a c a t ....iar acuma ne tine lectii si ne vorbeste despre ....romanism..... :-) :-) :-)
Bah t r a n s f u g u l e , baga-ti capul inapoi in ghauaza ta de unde l-ai scos si comenteaza tu pe siteuri acolo unde traiesti ca io stiu sigur ca pe aia acolo ii doare in chur de ce spui tu si nu-ti are nimeni baiul, e m i g r a n t u l e :-)

Haholeu, lasa ca in cativa ani va asimilam cu tot cu fulgi si o sa fie bine. Nu avem besini cu strazile reparate, curatenie, altele. Pury nosti or sa va fertilizeze si Rromanya va progresa. RRomy din tatglobul, uniti-va, capitatala culturala la Pata rat.

mare prost esti bah....spiritual de doi lei....
la fel ziceti din 1990....."in cativa ani in cativa ani" ..... mai asteptati....
ungaria tot in cativa ani va fi condusa ungurii tsagani care deja is spre 4% din populatia aia de cateva milioane

Vedeti dvs dl-e "unu îi Bou", aveti dreptate, in 90 eram multi in Ungaria. dar tara aia ii saraca, pusta cat cuprinde, nici macar sare nu au. Asa ca ne-am regrupat in Rromanica, mai schimbam sangele noii generatii. Cultural si educational avem multe similitudini cu bastinasii, ne-a placut in sud si est dar nu refuzam nici "civilizatia" ardeleneasca. Noi macar avem demnitate si nu ne dam nume de animale, ca dvs de exemplu, noi va iubim mult si va demonstram asta prin dragoste in pat, si apoi mirati-va ca unul sau mai multi prunci au pielea smeada, nevasta va zice ca ati fost la Techir Ghiol la nudisti si vi s-a bronzat penteleu' ca la voi prinde asta. Chiar si dvs aveti in sangele iute corcit cu namol, genele rromanes, folositi expresii traditionale, "bah..." Bahtalo va doresc, domnule cornuta!

Dupa cunostintele fine ale limbii tssiganesti cu care jonglezi si faci analize etimologice tragand propriile concluzii si dupa cum te exprimi, ne-ai convins, nene, ca ne scrii din Buda cu pesti :) si esti tsagan(rroma) ungur-asta nici nu mai era nevoie ca ne-am dat seama. Si pt ca iti mege capul mai prost si mai incet de la cata penetrare anala ati primit voi de la otomani secole de-a randul si nu sti bine romaneste, cand cineva ti se adreseaza incepand cu -unui bou-, acel bou esti dta :)... :).....Care ai si raspuns, de fapt, adica te-ai simtit :), iar acum te-am ajutat sa pricepi pe de-a intregul :)))

@Bou, dar limba romana ori romaneasca, o limba bogata si frumoasa de altfel, cand ai de gand sa o stapanesti? La ce fel de exprimare scriptica ai, ma indoiesc ca vei putea vreodata. Felicitari pt. autodenumire, ti se potriveste, sa ma ierte simpaticul si utilul animal, de comparatia inferioara pe care am facut-o.

Măi omule, ce faci? Tu te simți in continuare? :-)

Nu vezi ce ți-a scris? Las-o baltă că nu o nimeresti nicicum. Tu chiar ești prost? Dai tot pe lângă si latri la

mormânt străin... Aștia care trăiti in Esti sunteti rămași in urmă cu mentalul..

Dacă nu poți să dai un răspuns pe măsură, vezi-ti de altele.. Cel mai rău e să iși dea seama toți care

citim că ești un prost, numai tu, nu.

Sunt de acord cu autonomia Ardealului dar fara iredentistii din judetele Hg si Cv (partial si Ms).Ei sa fie separati sa poate muri de foame si frig acolo in "tinutul lor".Pe langa ca-s rupti in cur de foame mai si emit pretentii.Spera ca "tara muma" o sa-i ia in brate....Niciodata....pe honvezi ii doare la patina de bietii secui pe care i-au bagat la inaintare de cate ori au avut nevoie,chiar i-au si macelarit prin 1560 pt ca nu mai vroiau sa fie sclavi.Bietii secui nu-si cunosc nici macar istoria.
http://adevaruldespredaci.ro/secuii-macelariti-de-unguri-in-evul-mediu-a...

I'm sure there were many highlanders back then. Are you one of those brave men or is it only your mind that got stuck there ?

dar oare nu este asa ca esti un batran boratura de timish si emigrant pe deasupra ?:-)

You're on your own you little parrot. Go to your MAMA... ☺

lasa drogurile prietene ca te distrug.....

Ma mir ca n-ai scris in maghiara(limba ta materna).Ce te manca pe tine daca cineva aminteste de acele adevaruri istorice?Tu ai fost atunci ca sa le fi trait live?Mintea mea nu a ramas acolo.....doar stie ADEVARUL .Mintea ta e blocata in "adevarul" lui Soros.

under the impression that a name like HIGHLANDER would give you more credibility, specialy when you don't know a f u c k i n' word in English?

This was a question or a afirmation?Must say to you> suck me idiot.

How about you suck your own dick ? (be very very careful, this is a question ☺☺☺)

Si raspunsul o sa fie ca nu e constitutionala. Constitutia este legea suprema intr-un stat si nici o lege nationala/internationala sau tratat nu poate contravine unei constitutii.

Autonomia Kosovo nu era constitutionala. Si acum Kosovo e stat independent, recunoscut de multe state (inclusiv SUA si multe din UE). Fostele state sovietice s-au proclamat independente desi nu era conform constitutiei URSS. Scotia a facut un referendum care a esuat la mustata, desi era neconstitutional. La fel catalanii in Spania.
Constitutia a devenit un moft (din pacate) care este scos la inaintare doar cand nu convine celor de la putere cand cei de jos isi cer drepturile. Daca e asa importanta constitutia, de ce nu se respecta si partea referitoare la minoritati?
Stiu ca voi fi injurat, dar aia care se cred mari romani, verificati actul semnat la Blaj, actul unirii, si vedeti acolo ce drepturi le-au fost garantate ardelenilor (romani, maghiari, sasi, secui, sarbi, si ce alte minoritati mai erau) de cei de la Bucuresti, pentru ca ARDEALUL sa se uneasca cu romania. Si cate dintre ele au fost respectate. Fata de TOTI ardelenii, indiferent de nationalitate. Nu degeaba spunea I.I.C. BRĂTIANU: „Să dăm drepturi transilvănenilor români? VREM ARDEALUL, DAR FĂRĂ ARDELENI. Cei de la conducerea Romaniei de dupa ww1 nu vroiau ardeleni in Bucuresti, la conducerea tarii. Lor le trebuiau doar bogatiile Ardealului, nimic altceva.

Ai dreptate in mare parte...as avea totusi o precizare de facut la cele spuse de tine: Kosovo era regiune autonoma (la fel cum este si Voivodina in momentul de fata), referendumul lor referindu-se la independenta. La fel este si in cazul Scotiei si Cataloniei. Aici este vorba totusi de un drept (la autonomie) care mi se pare elementar, daca oamenii din zona respectiva se cred in stare sa se autogospodareasca in anumite privinte. Culmea este ca in tari "necivilizate" cum ar fi Rusia sau Serbia aceste drepturi sunt acordate (mai mult sau mai putin din oficiu), iar in altele exista o regionalizare/federalizare a tarii. Autonomie nu divide statul si nu incalca suveranitatea statului, problema este cu totul alta: vointa politica. Chiar in exemplul dat de tine (Kosovo)...daca s-a vrut la nivel international (SUA, EU) si interesele au dictat acest lucru, n-a mai contat nici-o incalcare a constitutiei sau a drepturilor unor minoritati (minoritatea sarba din Kosovo, care a fost pur si simplu alungata dupa referendum), pe cand in cazul unor regiuni din Ucraina referendumurile nu sunt recunoscute, se impart acuze si se arata cu degetul, se aduc echipamente militare europene si americane. Si de ce? Fiindca de fapt aceste "brize" politice care bat ba dintr-o directie ba din alta (a se citi "interese") sunt cele care decid. Daca UE si SUA se doreau asa democrate pe cum se pretind (cum ca referendumul din Crimea a fost fraudat etc...nu contest, probabil) atunci s-ar oferi sa organizeze sub supraveghere internationala referendumuri pentru a se asigura ca se voteaza vointa locuitorilor din respectivele teritorii (la fel ca si in cazul Crimea, si in cazul Kosovo se poate presupune ca majoritarii albanezi au fraudat referendumul).
In cazul Transilvaniei, problema este complexa: pe de o parte politicul de la Bucuresti tine cu dintii sa nu descentralizeze nimic din sud, si sa fie tot timpul cu puterea de decizie in orice privinta (exemplul legii de a muta sediile sociale are firmelor cu profit mare la Bucuresti, sau faptul ca regionalizarea pentru care s-a tot facut tamtam a fost tacit "uitata"). Daca nu mai este banul acolo pierd dublu...1) ardealul si ardelenii nu vor mai fi la mana lor...2) banii care vin din ardeal si banat (si care sunt relativ multi, comparativ cu alte regiuni) nu-i vor mai avea la dispozitie pentru stimularea "politica" a altor regiuni (cand omul e sarac pentru orice faramitura face ce i se cere...de aceea apar probleme la alegeri mai ales in zonele sarace ale tarii). Totodata UE si SUA au interese mari in Romania (ca si in Ucraina sau alte tari din regiune) si n-ar vrea sa intre in conflict cu politicul de la Bucuresti. Nu, nu insinuez ca le este frica sau ceva de genul, ci mai degraba ca UE si SUA sunt mana in mana cu conducerea centrala a unei tari, atata timp cat aceasta nu este prietena (cel putin pe fata) cu Rusia...din nou ganditi-va ce atitudine diferita a fost/este in ceea ce priveste Serbia-Kosovo si Ucraina-Crimea...ganditi-va un pic ce pozitie are fiecare tara fata de Rusia, si va dati singuri raspunsurile (de fapt, aduceti-va aminte ca UE si SUA s-au bagat doar cand Ucraina a inceput sa se indeparteze de Rusia).

Care constitutie? Aia pe care a faurit-o tzâganul bolsevik Ilici Iliescu pentru adoratorii lui, minerii si pensionarii?

Indiferent cine o faurit-o, o fost revizuita in 2003 si ramane legea suprema in stat.

ce mai român iubitor de legi aici.
ROMANII AU TALENT la tot soiul de cretinitati pe care ei, în marea majoritate retardati în comunism, le numesc legi... ☺☺☺

Doamne, cata naivitate! Oameni buni, uitati-va la contributia la PIB pe judete, la salariile medii pe judete. Ai cateva judete(incluzand Bucurestiul) care stau f bine, altele care-s praf. In Transilvania desenata de nenea asta sunt bine pozitionate Clujul si Timisul. La nivel de tara; Bucuresti, Prahova, Constanta, Iasi, Gorj. Pe langa cele doua.
De ce trebuie sa gandesti ca banii tai, contributia ta merge la Tulcea si nu la Salaj sau Covasna? Polul saraciei in Romania nu e la Vaslui sau la Teleorman, ci in Harghita sau Covasna. Cererea asta e de o naivitate incredibila. Hai sa gandim rational. E absolut normal ca o regiune/judet cu potential economic sa sprijine una deficitara. Separatismul asta nu poate face decat rau, atat local, cat si la nivel national.

Ai dreptate, cata naivitate! Dar din partea ta. Uite harta de care spui: http://www.gandul.info/financiar/harta-banilor-din-romania-cat-da-si-cat...
Si daca te uiti pe harta, vezi ca la 100 de euro dati statului Harghita a primit inapoi 82.5 iar Covasna 78.8 euro. Uita-te si la Teleorman, Calarasi, Vaslui, Botosani, ca au primit peste 40 de euro in plus la fiecare 100 de euro dati statului. In ardeal, singurul judet care a primit mai mult e Maramuresul, care a pierdut foarte mult de cand marile firme din judet au fost obligate prin LEGE sa isi mute sediul social la Bucuresti, deoarece capitalul social a depasit 50 milioane de euro. Si asta s-a intamplat in 2014.

No vedeti ? De aia este razboi acuma in Ucraina, ptr ca s-a pus in practica un plan tembel, al acelor 'separatisti"... din care, Doamne fereste sa se nasca un nou razboi mondial, ca ne-am ca.cat pe noi cu totii... ! Din pricina unor tembeli, se poate naste o convulsie sociala mondiala, de sa se faca praf si pulbere tot "Pamantul" asta... !
Mai, dintotdeauna , rand pe rand, in vicisitudinile vremilor trecute, ati vazut cum astazi poti fi plin de bogatie si maine sa vina peste tine o catastrofa... si sa ramai in cu.ru gol... si atunci la cine intinzi mana, cui ceri ajutor ? Lasati dra.cu.lui toate aceste teorii si idei separatiste ca nu sunt bune absolut deloc. De ce marile "companii", vor sa se uneasca si sa faca adevarate "carteluri" si sa domine toata economia... ? Dupa Revolutia din 1989, economia romaneasca s-a imapartit pe felii si feliute, s-a privatizat ( pardon s-a furat totul)... si acuma suntem o societate falimentara in ansamblu... Pai, cam tot asa este si cu aceasta "separare teritoriala"...
Curios si dubios este faptul ca proiectul a fost initiat de un maghiar ... De ce oare ? Logic... stiti Dvs "legea pasilor marunti..." dar indiferent cine ar fi initiat acest "proiect" din start el este tam.pit si nu-si are absolut nici o finalitate normala ! Fiti oameni cuminti si nu mai veniti cu astfel de idei, ca niciodata aici la noi in Romania, ele nu vor prinde radacini. In Dombask, de exemplu, populatia este de circa 90% rusa... si acolo este cu totul altceva, pe cand in Transilvania, populatia maghiara nu este decat vre-o 15% ( ma rog, n-are importanta, dar este cu mult redusa si minoritara , iar raportat la nivelul Romaniei, nu sunt decat 6 %... ). De ce nu ar cere acest lucru ti.ga.nii, ca astia sunt cu mult mai multi decat maghiarii... ? Asa... ca o intrebare ( tampita... ) daca vreti... si de ce aceste idei apartin doar populatiei mahiare... ?
Fiti oameni cuminti "oameni buni" si nu va lasati antrenati in astfel de idei tam.pite ! Pentru ce sa-u chinuit si au murit inaintasii nostri ... , ca doar n-au fost chiar tam.piti cu totii ( chiar daca ungurii asa-i cred pe toti romanii ... ) ? De ce si in Ungaria, populatia ungara este nemultumita si permanent se confrunta cu aceleasi probleme de saracie ca si la noi ? Oameni buni, nu separatismul este solutia ... !

Rusii au repopulat Ukraina cu nationalisti rusi exact asa cum au plantat miticii in Transilvania tot soiul de nationalisti din zonele lor si binentzeles ...tzâgani in locul germanilor care au plecat. Vrei sa fi unit cu lenesii aia din Oltenia sau Moldova ? du-te nene, ca si asa nu pari prea umblat prin România, munceste tu pentru ei si lasa-ne pe noi cu ce muncim noi.
Asta-i democratie adevarata nu ce v-a invatat bolsevicul de Ilici Iliescu si cu minerii lui.

Pe germani nu i-a alungat nimeni! Da cred ca tie iti place mai mult politica hunoida! Ori esti un pierde vara care habar nu are de istorie ori esti cu filet pe stinga si atunci e de inteles!

Nemti nu afost alungate din Romania doar am fost VÎNDUTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

romanul nationalist sau prost... sau amândoua ca se potrivesc de minune.

@Ma bâlbâitule

Si atunci ce pi*zda ma*tii mai cauti pe acest site ? ?

"Ma bâlbâitule" esti tu fiindca ai postat acelasi comentariu de 2 ori si trebuia sa te las sa-ti raspunzi singur.
Oricum n-am facut-o pentru tine ci pentru ...cânii aia ☺

io vad ca chiar ca tu ai semnat asa , esti si cretin pe langa ca esti un mosh cu coiul cretz si emigrant pe deasupra? :-)

ca poate n-are cine sa-ti spuna sa tie f u t a cânii ☺ (si pe ma'ta)

Primul recensamânt oficial din Transilvania în care s-a facut distincție între naționalități (distincție făcută pe baza limbii materne) a fost efectuat de către autoritățile austro-ungare în 1869. Pentru perioada anterioară acestui an există doar estimări ale proporțiilor diverselor etnii din Transilvania. Astfel, Elek Fényes, statistician maghiar din secolul al XIX-lea, estima în 1842 că populația din Transilvania anilor 1830-1840 era compusă în proporție de 62,3% români și 23,3% 

In articol se vorbeste despre autonomia Transilvaniei si majoritatea comentariilor sunt antiunguri. Oameni buni, aici nu e vorba ca ungurii vor sa ia Transilvania, nu e vorba de anexare, chiar nu pricepeti? UNde scrie ceva de unguri? E vorba ca ce producem noi aici intracarpatic sa ne ramana noua nu sa dam la sudisti si soldoveni. Ce draq, chiar de greu e sa pricepeti? E vorba de banii nostri, indiferent ca sunteti romani, unguri sau... gypsies. Nu vrea nimeni sa apartinem de Ungaria, dar hotia asta ne-a ajuns. Ce e asa de greu de priceput?

mentalitatea e marea problema....................nu vb de incultura, deziformare si atitudine.......

@g: dar sa te duci tu la mama dracului rumine t.z.i.gan acolo in Sud si sa iti f.u.t.a dracul mama care te-a facut acolo unde e , daca nu doresti Ungaria civilizata !!!!!

Stimabile orice ai fi (ungur,roman,altceva).nu conteaza de ce nationaliate esti,daca esti civilizat (nu vreau sa exagerez sa fii si educat) si cu bun simt atunci intelegi ce am vrut sa zic. La tine evident nu se pune problema, caci alaturi de alti romani manati de nationalism prostesc fara rost, nu stii de fapt ce reprezinti si ce vrei.tu doar urasti.spre informarea ta chiar sunt ungur,get beget clujean (hai sa vedem tu ai ceva stramosi ingopati in Cluj) si nu sunt nici nationalist, nici extremist l, nici prost. Eu militez pt binele nostru al tuturor (transilvanenilor) si nu ma inteteseaza prostiile astea care nu spun nimic doaf jignesc,indiferent ca esti sau injuri romani sau unguri.mai frecventeaza scoli omule

ma coiutz nagy,iti trebuie ungaria civilizata,du-te ma ungure in ungaria.cine mata te tine aici?si daca dracu ar f u t e.o pe mata ce ai zice sau pe tine ce ai zice?cred ca ai fi cel mai fericit.

tu chiar te crezi ca tzine aici cu personaje din carti cu poze ca la gradinitza?

Filmeaza-i tu pe gypsies aia care din ce produc ei aici intracarpatic ...dau la sudisti si soldoveni
si îti gatrantez ca poti vinde inregistrarea pentru segmentul de breaking news la orice televiziune.

Oare câti români erau în Ardeal pe vremea Austro-Ungariei?

Mai "Erno"... bacsi ... tu vrei de fapt sa se extinda situatia din Ucraina si la noi, sau ce vrei ?
Tin minte ca pe vremea cand ex presedintele Romaniei, domnul Basescu era prin "ungurime"... cu propaganda electorala ( se pare ... ) un ziarist maghiar de-al vostru l-a intrebat, cand anume "tinutul unguresc"... va obtine autonomia... si i s-a raspuns foarte sec " ... adica " NICIODATA"... !
Ma voi sunteti de toata groaza dupa cum se vede. Vreti cu orice pret ca si in Romania, sa se nasca un "Razboi civil"... Nu inteleg de ce organele de securitate a statului, nu iau masuri sa va aresteze imediat si sa va bage la puscarie pe toti ! Ma voi nu sunteti normali la "microcipuri"... ! Pentru unirea Transilvaniei cu Moldova si cu Tara Romaneasca, au murit mii de oameni, care si-au dat viata, sanatatea si libertatea... si vi dumneata cu aceasta ideie tampita de-a bine-lea... ! Mai, cum va mai rabda autoritatile statului si nu va pune la "punct"... ?

Vă vine să credeți că toți acesti bozgori nerusinați care batjocoresc aici la greu țara noastra au cetățenie

romană?

Vă vine să credeți că toți acesti bozgori nerusinați care batjocoresc aici la greu țara noastra au cetățenie

romană?

SCLAVI PE PAMANTURILE MAFIE.........................stii cumva cine joaca in rolurile principale????.

Eu am renuntat la cetatenia asta de tot c a c a t u l din 1987 pe vremea când tu n-aveai nici macar cu ce sau dupa ce sa te stergi la c u r .

Sa.mi lingi boasele avocatule

....cel care semnezi death (!) :-) , cate clase ai...?

nu cred ca e relevant..............:)))))....cei 7 ani de acasa sunt importante!!

gramatica, nene, gramatica! ai gresit....corect maghiarul spune: ' cei 7 ani de acasa 'e' importante ' !!

pt incutul octavian Romani si Daci nau nimic comun cu Valahi , Romani au distrus pe Daci in totalitate, iar
Valahi au aparut in secolul XII din sud din zona Macedoniei ,iar Unguri in sec IV aveau granitele de la marea Neagra pana la Trieste granita imperiului Roman.Documenteazate in carti din Anglia sau Germania,ca ce inventii istorice sau facut in Romania se vede renumele nostru in strainatate.Iar statul Maghiar sa infiintat in anul 900 iar cel Roman in anii 1800. In 1500 au aparut primii Romani la Cluj!!!DOCUMENTEAZATE!

@wyp

minti ca un porc de bozgor borat si mai esti si A G R A M A T :) inapoi la clasele primare! o mie de ani nu v-a ajuns sa invatati limba romana la cat de tampiti sinteti.

sunt si farmacii non stop................in cluj.............poate au calmante pe stoc...........:))))))))))).......................

Igen, Tibi !

Imi pare rau dar sunt cateva secaturi fara tara pe aici care semneaza cu nume romanesti, ca si la articolul celalalt, ca sa insulte Romania in care traiesc.
Asa ca va spun si aici:
Istoria si cultura voastra bonghineasca ce sunt????-- Cand Sarmizegetusa Regia era parte a Imperiului
Roman, voi traiati in corturi in stepele Mongoliei si va stergeati cu nisip la c.ur...pe urma ati devenit popor
nomad si ati ajuns in Panonia unde v-au Fhuututt in k.urr turcii de v-au d e s f i i n t a t.....
Uite asta e istoria voastra in toate documentele...

vrei sa vezi istorie.........urmareste pe Pro........................emisiunea SCALVI PE PAMANTUL MAFIEI...............acolo se vede coloana, demnitatea unui popor!!!!!...................faptele vb!!!!!!

foarte nedreapta cu voi românii...
Este suficient sa treci granitza în Ungaria sa vezi ca tara aia este in Europa pe când România a ramas saraca adânc înfipta in c a c a t u l balkanic.

nu te tot bate cu caramida in mecla, daca ii asa bine in Ungaria dispari acolo ca doar si asa sunteti prea multi pe aici cu fumuri in cap.Pasolna giula

E prea greu de învatat limba. Mai bine te trimit pe tine înapoi în Oltenia si în p i z d a tzâgancii de ma'ta.

''nem tudom'' eu sunt ardelean getbeget dar tu esti un d o b i t o c si o latina, asa ca dute-n suparare de bozgor jegos

Gresit bozgore!
Poate vrei sa spui " este suficient sa treci granitza în AUSTRIA sa vezi ca tara aia este in Europa pe când Hungaria a ramas saraca adânc înfipta in c a c a t u l balkanic... :))

Nu este adevarat!!! Nu prea ai iesit din catunul tau :)

@3.14tyu: Sa moara taticul tau daca nu e adevarat? :))

ma'ta ca vorbesti exact ca adi minune. Stii si manele sau tu o freci doar ?(manual)

Eh inca un bou de ungur fara tara ....este de notorietate-- de Europa civilizata se vorbeste de la Viena inspre Apus ....

Eh inca un bou de ungur fara tara ....este de notorietate-- de Europa civilizata se vorbeste de la Viena inspre Apus ....

Eh,inca un bou de rrumun exportat de dicolo de carpati....deci fara tara,este de notorietate... de Europa civilizata se vorbeste de la Budapesta nu de la curesti. Profesore care ai facut scoala pe timpul raposatului, doar atata poti ???? dar ce se poate astepta lumea de la expotati ??

iosca,ia mai du-tu tu in poola mea de topor.mars in pasalicul turcesc ungaria,pardon,bozgoristan.

auzi ,ia mai du-tu in poola mea de topor.mars in pasalicul turcesc rrumunia,aia de dincolo de carpati) pardon in valakistan.

hat meh tu nu esti iosif hat numele tau este JOSEF....! :-O

Stiam eu ca te stiu de undeva...

LOL
si daca va fi nevoie o sa-i phootem si noi romanii in churul ala largit de otomani, ca doar nu sunt nici 10 milioane si nu conteaza pe nicaieri
LOL

pt Adevarat ↓ :

Nici vorba, doar in capul tau prost a devenit, PENTRU CA ASA INCERCATI VOI SA FACETI

PROPAGANDA...

in Vest numai incultii mai vorbesc asa atunci cand doresc sa insulte, dar se corecteaza imediat pentru ca au aflat ca nu numai Romania are tsiigani ci tot estul, Ungaria, Bulgaria etc... si numai Cortina de Fier i-a oprit ca sa invadeze Vestul, dar nu mai e cazul

Please be careful with your language or I will have no other choice but to ask you to GO F U C K YOURSELF.

sa ne-o sujji emigrantule gunoi cu engleza ta de timish multumim ca faci galerie si intretii atmosfera pe aici dar nu avem nevoie de dezradacinati care nu si-au gasit locul nici in doua continente:-)

sa ne-o sujji emigrantule gunoi cu engleza ta de timish multumim ca faci galerie si intretii atmosfera pe aici dar nu avem nevoie de dezradacinati care nu si-au gasit locul nici in doua continente:-)

you GO F U C K YOUR MOTHER and then report back here to show me if your English recognition skills got any better.

Care-i treaba, e m i g r a n t u l e ? ? :-) fachiu, fachiu?....:-)

O sa mori si tot nu o sa reusesti sa vorbesti o engleza curata, E m i g r a n t u l e, pt ca nu
esti decat un rahat de e m i g r a n t.... Engleza ta cu accent de timish :-)))
uan ciu fri fachiu uan ciu fri fachiu! :-)))))

I need you now to grab a shovel, go to the graveyard, dig your ancestors and FUCK YOUR GRANDMOTHER.
If that doesn't improve your English... I'm sorry aty, you're on your own.

te DOARE ca esti un ratat si rahat de e m i g r a n t , nu asa este... ? :-))

in C U R (if you get my drift☺)

Ungaria este la fel, plina de tsaganime....

toate prostituatele si toti cersetorii sunt sub acoperire si vb romaneste si daca ii intrebi iti spun ca sunt din rromania..................:))))))))))))).................

dar au reusit tzâganii se se autodenumeasca romi in româneste si romani people in engleza si uite ca nu Ungaria a devenit The Country of The Gypsies ci România.

v-au luat miticii exact cum i-au luat si pe moldoveni si tot de fraieri va si tzin.
Daca ar fi fost o unire cu tara si nu doar o anexare de colonie, 95 de ani au fost suficienti ca sa fie mutata capita mai aproape de centul geographic, ca doar denumirile oraselor au fost oricum românizate.
Tot ce au reusit în schimb a fost sa umple Transilvania de nationalisti prosti si rautaciosi si cu o puzderie de t z â g ani si de români t z â g a nizati.

Acest Fancsali Erno , român verde după nume, în doi ani o strâns câteva semnături de la cei de-o etnie cu el + în mod sigur câteva cozi de topor . În locul președintelui l-aș chema sa-și expună personal motivația și să-și declare atitudinea față de țara a cărei cetățenie o poartă după care aș invita pe cei care sunt în drept sa-și facă treaba,doar țara asta nu-i sat fără câini să ne facă străinii legea !

Fancsali Erno sa-si declare nu numai atitudinea, ci si LOIALITATEA fata de tara a carei cetatean este si a carei paine o mananca in fiecare zi...

Nu poti avea calitatea de cetatean daca NU esti loial statului respectiv, este PRIMA cerinta care ti se impune atunci cand ti se acorda cetatenia unui Stat.

In general, cei care NU sint loiali sint tradatorii...

Fancsali Erno sa-si declare nu numai atitudinea, ci si LOIALITATEA fata de tara a carei cetatean este si a carei paine o mananca in fiecare zi...

Nu poti avea calitatea de cetatean daca NU esti loial statului respectiv, este PRIMA cerinta care ti se impune atunci cand ti se acorda cetatenia unui Stat.

In general, cei care NU sint loiali sint tradatorii...

Nu a fost suficient cat am fost sub unguri? Mai doriti?. Pentru cei tineri, citici istoria acestui pamant romanesc. Va multumesc!

cumva cu Butt Head ?

a fost dac nu românesc. Denumirea asta au inventat-o corciturile de prostituate dace cu mercenari din diverse colturi ale Imperiului Roman, care mai târziu n-au pierdut ocazia sa se corceasca cu turcii si mai nou cu tzâganii.
(cu placere)

Ba sa avem pardon, bozgore, sa avem pardon, minti ca o lichea ce esti, dimpotriva, chiar voi ungurii sinteti cei care ati fost penetrati anal :-0 la greu de catre otomani incepand cu Mohacs de nici pana azi nu v-ati revenit, iar tu esti dovada... :)

...mercenari extrem de belicosi, vulgari si prosti din diverse colturi ale Imperiului Roman.

pentru erata---da, cu mult peste niste vinituri de Mongolia si cu gehuazele patrunse de Suleiman, pe

deasupra :)))

...mercenari extrem de belicosi, vulgari si prosti de prin te miri ce colt de Imperiu Roman care se lautau peste tot ca cât de latini este ei.

:)) ce sa-i faci, noi sintem cu italienii...voi putin cu ulanbataarul:)....asadar.... cum am zis....si vinituri de Mongolia si cu femeile voastre si cu gehuazele(a se intelege barbatii vostri:)) patrunse de Suleiman Magnificul, pe deasupra, ii taaare rau... :)))

si mândria asta. Când n-ai destula prostie, îndesi din asta si îti iese totu' la fix. (metoda româneasca :)))

Chiar foarte buna! Nu-i asa? Mai ales cand este la locul ei, adevarata si PE BUNE... Asta inseamna sa ai cu ce te mandri, bozgore....Proud to be American- de asta ai auzit? Multi americani sint tot italieni...si mai multi sint spanioli, adica latini, nu mongoli... :-)

jack shit about USA or how your puny shithole country compares to it. (not even 2.5 %)

cu tot cu coloniile ei, Ardealul si Banatul, nu reprezinta nici macar 2,5% din suprafata Statelor Unite ale Americii dar acest marunt impediment nu a fost de natura sa împiedice România sa ramana în urma cu vreo suta sau chiar doua de ani în timp ce mentalitatea locuitorilor este parca teleportata din evul mediu, fapt remarcat chiar si de Printzul Charles al Marii Britanii.

Se pare ca stie despre SUA mai mult decat tine care, sincer, nu pari decat un golan ordinar. Ai copy/paste postarile tale din beavis&butthead? Putem sa te chemam cornholio?

ANACRONIC? dar ma faci sa rad! de unde sa stie unul ca tine ce e si ce nu e pe televiziunile din USA?.....!

Among others, the worst thing that the communist did to you was to make you believe that you were the smartest on the planet and this is how it works: the dumber you get, the smarter you think you are.
If you're really interested, my Columbus Day, if you know what that means, was May 2nd 1986 and I got my American citizenship a few years later.
Do you still think you know them all ?

:) Incepi sa pari credibil. In ce oras esti?

Sînt convins ca v-a învatat profesorii aia comunisti de el la geografie. E ala unde vine vapoarele alea mari care arata ca niste cutii de pantofi si aduce masini. Unde se termina US 1 faci putzin la stânga si când se vede oceanu esti in Port Hueneme ☺

Tu esti probabil vreuna din c u r v e l e alea cu care se însoara de obicei clujenii si care nu asculta decat de topor. Era si pe aici prin USA una ca tine da' am auzit ca n-a mai "absolvit" ultima "lectie" de la barba'su ☺ (Cristian Loga-Negru parca îl chema)

esti patetic mai omule :) :). care "pe aici prin USA" ca tu esti un ghertzoi care traiesti prin Gherla si esti american cu sunt eu Chelsea Clinton... :)
esti din categoria barbatilor care se dau ca detin BMW sau Mercedes dar iti scapa pe jos cheile de Nova....:):)

you knew them all. How about the city of Noneofyourfuckingbusiness, CA ☺

mai tu chiar te dai american dar nu stii sa spui in ce oras locuiesti.... :) eu sunt clujeanca, asta ca sa vezi diferenta dintre noi doi .... :)

ce raspuns convingator.... ! :) :) tocmai cand incepeam si eu sa vad daca merita sa fiu atenta si sa cred ce spui. totusi parca nici nu ma asteptam la altceva. stii cum e, nu intalnesti persoane CU ADEVARAT plecate in USA si carora sa le fie rusine sa spuna unde locuiesc... acuma serios, scrii din Gherla si te dai mare cu America pe aici? :)

Beavis & Butthead (ca asa se scrie) au disparut de pe ecranele din USA de cel putin 15 ani dar regizorul serialului, Mike Judge a facut si un film care este foarte potrivit cu România de azi. Se numeste IDIOCRACY.
By the way, you have my permission to GO FUCK YOURSELF in original (no copy/paste required)

békéscsaba pamant romanesc !! sa eliberam budapesta de unguri !!

Sigur ca Iohannis o va semna, ca e Clujul capitala, nu Sibiul. Vrajeli!

TRANSILVANIA LIBERAAAAAAAAAA!!!!!

AFARA CU BOZGORIMEAAAAA !!!!!!!!!!!!

TRANSILVANIA LIBERAAAAAAAAAA!!!!!.....DE UNGURIMEEEEE !!!!!!!!

TRANSILVANIA LIBERAAAAAAAAAA!!!!!.....DE UNGURIMEEEEE !!!!!!!!

o idee buna insa ,din pacate pentru unii, cu sanse minime de realizare

o idee buna insa ,din pacate pentru unii, cu sanse minime de realizare

Fiecare ardelean adevarat este PENTRU! Fiecare lenes care isi cheltuie ajutorul social prim baruri si nu a muncit o zi din viata lui, este impotriva (pt ca va trebui sa munceasca)/ TRAIEASCA ARDEALUL LIBER!

Ai da' prrrrost mai esti bah Halex....
Daca prin absurd v-ati separa voi maine de Romania, oare chiar crede cineva ca de poimaine de dimineata se apuca brusc ungurii minoritari si romanii majoritari sa munceasca ei pe rupte, de trei ori mai mult sau de zece ori mai mult decat pana azi, numai pentru faptul ca, vezi Doamne, acum sint ungurii stapani....?.....

Cat de prost trebuie sa fii sa crezi asa ceva?

Ideea sa fim noi ARDELENII stapani pe bani si bunurile noastre. Totul merge la bucuresti si nu primim inapoi nimic. Initiativa nu este ETNICA ci pur si simplu ECONOMICA. Ia calculati cati bani merg din Ardeal in bucuresti si cine se imbogatesc pe urma munci noastre.
Atentie inca o data NU este o problema DE ETNICIE ci de ECONOMIE.

nu te supara"dan", cum ai calculat tu si de unde stii cati bani "se duc" la Bucuresti ?
informatiile tale sint luate din gura... folclorului pentru ca documentele nu sustin ce spui tu
afirmatii ca ale tale se fac pe documente si dosare, nu pe folclor...iar aceste documente sint publice si te contrazic
dar banii care vin de la Bucuresti, miliarde, autostrazi, catre Transilvania i-ai calculat?
sau ce primim uitam ca primim si numai ce dam conteaza
a existat vreun proiect de bun simt pentru si in Transilvania care sa nu fie sprijinit inclusiv financiar de Bucuresti?

foarte bun comentariu..................pt o viata prospera si decenta conteaza banii nu etnia...............................dar din pacate si aici sau mutat multi lenesi(modoveni, munteni, sudisti)

wualahdechachate.

wualahde***EDITAT***.

@emil

ce-i, BONGHINA...?? :-))

@emil

ce-i, BONGHINA...?? :-))

@emil

ce-i, BONGHINA...?? :-))

prietene e porecla la topoare,bozgori,huni,unguri,magari.(maghiari) se foloseste mai mult in sud oricum nesemnificativ..

@ioan ce-i OPINCARE ..??:-))

Ma bucur ca nu ai uitat ce ati avut in loc de steag in Budapesta cand au intrat romanii....Opinca boanghina,opinca,noi ne mandrim cu ea...Daca ai incercat sa il jignesti facandu-l opincar,nu ai reusit....hahaha

daca se scrie bozgor ,nu-i o problema. daca scriu vcalah de ***EDITAT***,VL***EDITAT***, SE PUN DOAR STELUTE. mancatear boala de moderator.

Ce text pueril o putut compune Erno bacsi asta! Pana nu reuseste comunitatea maghiara sa-i izoleze ea singura pe ratatii de genul asta, vor continua sa se impuste singuri in picior ca in cazul de fata.

Aia e noua Transilvanie? Una care inglobeaza alte regiuni ce au avut istoria lor? Banatenii sau Maramuresenii sint de acord cu categorisirea asta? S-o fi marit Transilvania si nu am stiut eu, poate.
Sau Transilvania o fi diferita de Ardeal, asa cum se sugereaza in articol?
Cam ce procent din populatia 'Transilvaniei' au semnat petitia? Manipulari grosolane si dezinformare prin omisiune, daca nu minciuna.

"Premierul Victor Ponta a declarat, luni seara, că își propune ca până în 2018, atunci când România va împlini 100 de ani de stat unitar modern cele trei regiuni istorice să fie legate prin autostrăzi". Este citat din primul ministru regatean. Au fost trei regiuni: Transilvania, Moldova si Tara Romaneasca. Bine era daca ramaneau asa.

Este democratie, oricine poate cere orice, sa-si declare casa proprie FEDERATIE, sa-si declare apartenenta la triburile de indieni apasi, sa se declare urmas al lui Stefan cel Mare si sa revendice tara Moldovei ( asta s-a si intamplat deja) si orice altceva ( fiecare dupa " puterea " lui ). Ideea este ca nu tot ce ne incearca noua imaginatia, este in conformitate cu legile statului, chiar daca conform acelorasi legi , cei care au competenta trebuie sa analizeze si sa raspunda in 30 de zile ( conform legii) la toate aceste "AVIOANE". Pacat de limbajul si nivelul la care se raspunde in commenturi, nu ne face cinste.

Pânã aveti mentalitatea asta si sunteti orbiti de nationalism,în tara asta niciodatã nu o sã meargã lucrurile bine! Pãcat cã vã lãsati manipulati(ambele pãrti) în loc sã recunoasteti cã am ajuns în al 13-lea ceas si este nevoie mai mult ca niciodatã sã fim uniti.

Uniti cu ce? Sau cu cine? Eu cu tine in nici un caz nu.
S-apoi se pare ca mai putem sta linistiti din momemnt ce-i doar al 13-lea ceas, mai e ceva pina la 24.

Ofensati anal ... ofensati anal peste tot !

Ma intreb, daca fac o petitie in care sa cer ca minoritatea respectiva sa fie data afara din tara, (sigur adun mai mult de 15000 de semnaturi) facem o discutie publica si punem in aplicare???... tare ma bate gandul asta...

pentru toti bozgorii autonomie o sa aveti in ungaria nu in romania

vreau sa corectez pe domnul care a depus petitia...apropo de paduri..am avut paduri...ca doara UDMR-ul a vandut padurea din HR,CV si MS...bafta multa....( app sunt ungur )

...bozgorime...bozgorime....

14.621 de tampiti indoctrinati au cazut prada campaniei finantata de ultranationalistul corpt Orban. Probabil cam asta e nr real al separatistitor care vor sa ne destabilizeze tara. Maghiarii cisnstiti si cu capul pe umeri nu au semnat porcaria asta. Culmea tupeului ca dupa toate aceste provocari tot ei vin si se intreba de ce nu-I iubim pe unguri.

decat valah sudist de ***EDITAT*** fara minte, mai bine Ardelean. va doare ,sunteti in pericol sa ramaneti fara ajutoare. CERSETORI IMPUTITI !!! vl***EDITAT***ule nu uita ca in in Transilvania ,traiesc mai multe nationalitati impreuna, fara a avea probleme.DOAR VOI, CEI DE DINCOLO DE CARPATI ( NICI ACEIA NU TOTI) sunteti samanta de scandal.uitate bine la HARTA !!! ACOLO ESTE ROMANIA !!! DINCOLO DE CARPATI.

@"emil" ungure draghe, unguroaica aia ***EDITAT*** si betivana cu palarii colorate cere tigari prin centru nu cumva e mata altfel nui-mi explic cum poti sa fi asa handicapat

cine vorbesti ungure ? crezi ca daca te semnezi emil te si credem ca esti roman chiar asa naivi ne credeti?. Eu sunt Clujean nascut aici si nici un roman iintreg la cap nu o sa semneze asa ceva nici macar unguri tai n-au semnat nici 5 %. Sunteti o mana de bolnavi psihic nostagicii austroungariei sper sa va intoxicati cu propria ura, cu propria voma

de ce,cum ar trebui sa va cred ?? nu doar naivi,ci si prosti (cu scuzele de rigoare, nu toti.) dar tu,b,nu faci parte din aceea categorie)))....

nagy emil, esti dispus sa renunti la cetatenie acuma ? altfel poti sa pleci dincolo de carpati, pentru ca acolo e si romania ta. asa esti declarat in buletin. ce alegi bozgore ?

renunt acum la cetatenia rrumuna, valah***EDITAT***ule in ploaie,oricum nu-mi serveste la nimic. ma pis pe el. ORICUM,MAI BINE INTR-O TRANSILVANIE LIBERA ,decat intr-o tara de ***EDITAT*** cum este aceea cu care va laudati.

astept dovada ca renunti in urmatoarele zile, si o sa fii un erou pentru mine. bafta.

14.621 de semnaturi in 2 ani :)))) Adica nici jumate din populatia Florestiului. Daca eu adun intr-un an 20000 de semnaturi pt castrarea lui Fancsali Erno sunteti de accord sa se puna in practica?

redactia si bozgorimea e in delir. ce de subiecte tari si importante de laba.

SA DEA DUMNEZEU SA FIE ASA CUM SE CERE IN PETITIE. ASTA AR FI IN FAVOAREA TUTUROR TRANSILVANENILOR !! TRAIASCA TRANSILVANIA LIBERA !!

Sa dea dumnezeu sa-ti desparta si tie creierul de corp mongoloid idiot

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide