Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 27 Mar. 2018, 09:46
0
2059

Primăria Cluj simplifică birocrația în materia documentelor fiscale. Peste 30 de documente fiscale vor putea fi comunicate prin e-mail

Primăria Cluj-Napoca elimină comunicarea prin poștă a actelor fiscale, pentru cei care doresc acest lucru. Astfel, se va economisi timp și resurse financiare atât pentru primărie cât și pentru clujeni.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

În următoarea ședință a Consiliului Local, va fi supus votului proiectul de Hotărâre prin care se aprobă lista actelor administrative fiscale, a actelor de executare și altor acte emise de Direcția Impozite și Taxe prin email, valabile doar cu semnătura electronică a organului fiscal.

Odată cu această lista, va fi supusă aprobării procedura prin care actele fiscale vor putea fi comunicate, la cererea expresă a cetățeanului, exclusiv prin email.

Până acum, spune primarul Emil Boc, clujenii întâmpinau situații în care erau nevoiți să meargă personal la poștă, cu avize tipărite, pentru a putea primi comunicările legale ale Direcției de Taxe și Impozite. De multe ori avizele nu se mai găseau, ajungeau tarziu sau programul ghișeelor poștale era dificil de respectat. Prin aceasta nouă măsură legislativă de la nivel local, astfel de situații pot fi eliminate, alegând trecerea la comunicare digitală, fără documente tipărite.

Clujenii vor putea, astfel, opta pentru comunicarea strict prin email a actelor fiscale emise de Direcția de Taxe și Impozite, economisind timp semnificativ.

Pentru a beneficia de această opțiune, se va face totuși un drum la registratură sau la primăriile de cartier. Acolo clujenii vor depune, o singură dată, o cerere în scris, care să aibă semnătura sa olografă, pentru a certifica adresa de email unde se va derula comunicarea actelor fiscale emise de Primărie. Odată realizat acest pas, actele fiscale vor fi comunicate doar prin email sau fax, începând cu data de 1 a lunii următoare.

"Îndemn cât mai mulți clujeni să opteze pentru acest mod de utilizare a canalelor de comunicare, inclusiv pentru documente administrative fiscale. Avantajele cele mai importante: crește viteza de comunicare, se evită erorile poștale, eventuale întârzieri și scad costurile atât pentru primărie, cât și pentru cetățean".

Lista actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanţă sau tipărite prin intermediul unui centru de imprimare masivă, valabile fără semnătura persoanelor împuternicite şi ştampila organului fiscal local, care vor purta semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat al organului fiscal local:

1. Titlu executoriu;
2. Somație;
3. Decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii;
4. Înștiințare privind stingerea creanțelor fiscale;
5. Adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești;
6. Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti;
7. Înştiinţare de compensare;
8. Înştiinţare de restituire;
9. Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele fizice, în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
10. Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice, în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
11. Declarație fiscală/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă şi publicitate în cazul contribuabililor persoane juridice;
12. Declaraţie fiscală/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate;
13. Decizie de impunere privind creanţele datorate bugetului local în urma inspecţiei fiscale;
14. Decizie de restituire a sumelor de la bugetul local;
15. Decizie privind nemodificarea bazei de impunere;
16. Decizie de instituire a măsurilor asigurătorii;
17. Decizie de ridicare a măsurilor asigurătorii;
18. Adresă de înfiinţare a popririi;
19. Adresă de înființare a popririi asigurătorii;
20. Înştiinţare privind înfiinţarea popririi;
21. Notă de plată;
22. Extras de rol;
23. Aviz de inspecție fiscală;
24. Invitaţie;
25. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silită;
26. Proces-verbal de constatare şi declarare a insolvabilității;
27. Certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice privind impozite, taxele locale şi alte venituri datorate bugetului local;
28. Raport de inspecţie fiscală;
29. Anexă certificat de atestare fiscală privind verificarea eligibilității solicitanților de fonduri externe nerambursabile;
30. alte acte emise de organul fiscal local.

Actele administrative fiscale, actele de executare și alte acte emise de organul fiscal local comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanță sunt valabile și opozabile contribuabililor sau terților fără semnătura olografă și ștampila conducătorului organului fiscal, însă vor purta semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat al organului fiscal local.

 

Articole din aceeasi categorie
Potrivit unui studiu realizat de o firmă de profil, locuințele din Cluj s-au ieftinit cu câțiva euro pe metru pătrat
08 Apr. 2019
14:58
7
În Parcul Industrial Tetarom III din Jucu s-a inaugurat recent o nouă investiții demarate de unul dintre cei mai mari clienți ce activează în acest perimetru: grupul italian de electrocasnice De’Longh
08 Apr. 2019
13:26
0
Consiliul Judeţean Cluj informează participanții la trafic și locuitorii din zonă în legătură cu faptul că, în cadrul programului de lucrări ce vizează îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a judeţulu
08 Apr. 2019
13:13
0
O echipă de funcţionari ai Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean, se va deplasa marți, 9 aprilie, începâ
08 Apr. 2019
10:15
0
Compania de Apă Someș a anunțat întreruperi ale furnizării apei potabile în localitățile Florești și Cetan.
08 Apr. 2019
09:28
0
Ordinul Arhitecților din România a lansat un concurs internațional de soluții pentru amenajarea zonei
08 Apr. 2019
08:56
0

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide