Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 21 Ian. 2019, 13:45
0
2153

Serviciul ALOPEDI împlinește cinci ani

Serviciul de sfat medical pediatric prin telefon ALOPEDI 0364917 asigurat de către Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca a împlinit cinci ani de activitate.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Serviciul a avut o adresabilitate mare încă de la început. Astfel, în luna februarie 2014 au existat deja peste 400 de apeluri, iar primul și al doilea an de funcționare s-au încheiat cu peste 6.000 de apeluri – 6.848 în anul 2014, respectiv 6.846 în 2015. După cinci ani de funcționare, numărul de apeluri este aproape dublu, peste 11.000 în anul 2018, iar numărul copiilor a căror stare nu impune prezentarea imediată la medic se menține între 68 și 70%. Acest aspect dovedește faptul că părinții au înțeles că atunci când starea copilului este gravă trebuie apelat numărul unic de urgență 112 pentru a nu întârzia intervenția medicală. De altfel, evaluarea telefonică a copilului bolnav are ca scop îndrumarea acestuia la momentul potrivit spre unitatea medicală adecvată problemei medicale a copilului. Părinții sunt rugați să răspundă unor întrebări iar medicii decid, pe baza răspunsurilor, dacă părinții pot îngriji copilul bolnav la domiciliu urmând sfaturile medicale sau trebuie să se adreseze imediat unui serviciu medical.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „E o nouă premieră națională, inițiată de spitalul nostru de copii, și care s-a dovedit a fi o reușită deplină. Îi felicit pe inițiatorii acestui proiect care se bucură de un succes incontestabil, precum și pe toți cei care au crezut în idee și au susținut-o pentru a deveni realitate. Le doresc tuturor medicilor și întregii echipe multă putere de muncă în continuare, iar celor cinci ani de ALOPEDI tocmai împliniți să li se adauge mulți alții”.

ALOPEDI 0364917 este dedicat în primul rând copiilor din zona metropolitană Cluj-Napoca dar, în acest moment, aproape 40% dintre apeluri provin din alte județe ale țării, precum și de la românii plecați în străinătate. Serviciul de callcenter pediatric este deservit 24 de ore din 24, 7 zile din 7, de către medici cu specialitatea pediatrie și medicină de urgență, din dorința de a asigura copilului bolnav asistența medicală potrivită problemei medicale pe care acesta o are. De asemenea, pentru asigurarea serviciului de gardă ALOPEDI 0364917 sunt necesari între 30 și 35 de medici cu pregătire specifică triajului telefonic, asigurarea permanenței făcându-se prin munca în trei ture într-un interval de 24 de ore. Pentru realizarea unui act medical de calitate, medicii urmează periodic cursuri de perfecționare, cel mai recent astfel de curs desfășurându-se în luna septembrie 2018. Pe lângă cunoștințele medicale specifice evaluării telefonice, medicii ALOPEDI își perfecționează și abilitățile de comunicare, obținerea telefonică a informației corecte fiind o parte extrem de importantă a evaluării realizate la telefon.

Totodată, în ultimul an, o echipă de experți în tehnologia informației s-a implicat voluntar în dezvoltarea și retehnologizarea ALOPEDI 0364917, în viitor urmând a fi resimțite îmbunătățiri semnificative din acest punct de vedere.

În luna ianuarie 2014, în cadrul Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca s-a înființat primul serviciu de callcenter pediatric din România, după un an, 2013, în care o echipă de medici a elaborat algoritmi de lucru și a pregătit teoretic și practic un număr de 65 de medici în domeniul triajului telefonic, sub coordonarea domnului conferențiar universitar doctor Călin Lazăr, directorul medical al spitalului și medicul care a crezut că această ideea este realizabilă. Ministerul Sănătății și-a dat acordul pentru funcționarea acestui proiect – pilot în cadrul spitalului, dar finanțarea a fost posibilă doar prin intermediul unui contract de sponsorizare pe care spitalul l-a încheiat cu o fundație ce a asigurat finanțarea proiectului în primele 15 luni de activitate.

Pe parcursul anului 2015 funcționarea ALOPEDI a fost asigurată parțial prin voluntariatul medicilor din Unitatea de Primire a Urgențelor Pediatrice și parțial prin sponsorizări, iar începând cu luna decembrie 2015 Ministerul Sănătății a decis finanțarea unei linii de gardă dedicate serviciului de callcenter din Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, ALOPEDI 0364 917. Funcționând într-un imobil aflat în proprietatea Consiliului Județean și beneficiind de sprijinul acestui for, numeroase costuri de funcționare, de natură logistică și administrativă, au fost suportate din fondurile Consiliului Județean.

Articole din aceeasi categorie
O echipă de funcţionari ai Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj se va deplasa luni, 25 martie, începând cu ora 9.30, în localitatea Băișoara, cu staţia mobilă, în vederea preluării docume
23 Mar. 2019
10:05
0
Autorităţile maghiare restricționează circulația rutieră pe teritoriul Ungariei pentru autovehiculele cu masa maximă totală autorizată mai mare de 7,5 tone în fiecare săptămână, de sâmbătă, începand c
23 Mar. 2019
08:30
0
Sediul Consiliului Județean Cluj se pregătește să devină prima clădire publică „verde” din România, prietenoasă cu mediul și cu un consum de energie extrem de redus, aproape de zero.
22 Mar. 2019
11:10
3
Planetariu Mobil revine la Cluj-Napoca, în perioada 14 – 17 aprilie 2019 cu un spectacol nou "Jumatate de secol de la primul pas pe Luna".
21 Mar. 2019
12:34
0
În cadrul programului de lucrări ce vizează îmbunătățirea infrastructurii rutiere a judeţului, Consiliul Județean (CJ) Cluj a demarat pe drumul judeţean DJ 103M Vâlcele – Rediu - Aiton o serie de lucr
21 Mar. 2019
11:50
0
Asistența Individuală Integrată (AII) reprezintă cea de-a doua etapă a Programului de Prevenție a Diabetului Zaharat de Tip 2 și a Bolilor Civilizației, „înCerc“, un program unic în România, care își
21 Mar. 2019
08:30
0

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide