Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Miercuri, 13 Iun. 2012, 14:46
1
6750

Gazele de la motoarele Diesel pot cauza cancer

5513_
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Gazele de eşapament de la motoarele diesel au fost clasate printre factorii cancerigeni pentru om, de către Centrul Internaţional de Cercetare privind Cancerul (CIRC/IARC), agenţia pentru cancer a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), conform AFP.

În 1988, CIRC, cu sediul la Lyon, în Franţa, a clasat emisiile motoarelor diesel printre posibilii cancerigeni pentru om (grupa 2A), aminteşte CIRC, la finalul unei reuniuni de lucru care s-a încheiat ieri.

Experţii au apreciat că există în prezent suficiente dovezi care arată că o expunere la gazele de eşapament ale motoarelor diesel este asociată cu un risc crescut de cancer la plămâni, pentru a clasa aceste emisii în grupul cancerigenilor siguri pentru om (Grupa 1). "Dovezile ştiinţifice sunt de necombătut, iar concluziile grupului de lucru au fost unanime: emanaţiile motoarelor diesel cauzează cancer la plămâni", a declarat doctorul Christopher Portier, care prezida grupul de lucru. "Dat fiind impactul adiţional pentru sănătate al particulelor diesel, expunerea la acest amestec chimic trebuie redusă în toată lumea", a adăugat acesta.

Populaţii importante sunt expuse zilnic în lume la emisiile motoarelor diesel, nu doar de la vehiculele rutiere, ci şi de la alte mijloace de transport (trenuri regionale în Franţa, nave etc.) şi de generatoare de electricitate, aminteşte CIRC.

Grupul de lucru a conchis că gazele de eşapament de la motoarele pe benzină sunt "posibili cancerigeni pentru oameni (Grupa 2B)", un calificativ "fără schimbare de la precedenta evaluare, în 1989".

Începând din 1971, peste 900 de agenţi au fost evaluaţi, dintre care peste 400 au fost clasaţi drept cancerigeni sau potenţial cancerigeni pentru om.

Favorizat de o politică fiscală avantajoasă, motorul diesel s-a dezvoltat puternic în Franţa. El echipează aproape 60 la sută din parcul automobilistic în prezent, faţă de 25 la sută în 1995.

Cunoscut ca fiind mai bun pentru climat decât motorul pe benzină pentru că generează mai puţin dioxid de carbon la kilometru, motorul diesel emite în schimb particule fine.

Aceste particule, emise de asemenea de încălzirea pe lemn şi de industrie, ar fi în Franţa la originea a circa 42.000 de decese premature în fiecare an, potrivit Ministerului Mediului.

Motorul diesel emite de asemenea un gaz, dioxidul de azot (NO2), responsabil de boli respiratorii şi cardiovasculare.

Citynews.ro

Foto: citynews.ro

Articole din aceeasi categorie
Cataracta este o afectiune oftalmologica frecventa, ce determina scaderea progresiva a vederii prin pierderea transparentei cristalinului.
22 Mar. 2019
10:17
0
În 28 martie 2019, liderii schimbării își dau întâlnire deasupra Clujului pentru a lansa o provocare: Tu cum vezi viața mai dulce fără zahăr?
21 Mar. 2019
13:41
0
Află ce materiale poti urmări săptămâna aceasta la Agenda Look
21 Mar. 2019
13:31
0
În mai puțin de patru luni va începe cea de-a treia ediție a celui mai mare festival pe plajă din România, NEVERSEA.
20 Mar. 2019
12:40
0
Persoanele cu dizabilități întâmpină diverse piedici atunci când vine vorba de a-și găsi un loc de muncă, deși statul oferă unele beneficii angajatorilor.
18 Mar. 2019
17:17
0
Românii aruncă tone de alimente anual. Cum putem stopa risipa aflăm dintr-un material marca Agenda Look.
13 Mar. 2019
16:06
0

Post new comment

Comentarii

Motoarele diesel mai vechi, emit aceste particule. Cele noi, cu filtre de particule si aditivi, nu emit mai multe decat un motor pe benzina, care emite, la aceeasi putere cu aprox 50% mai mult CO2. Celelalte noxe sunt comune.

Acum, sa facem diferenta. Motoarele de constructie diesel ce folosesc motorina, emit acele noxe, nu si cele ce folosesc biodiesel. Deci nu motorul, in constructia lui e problema ci combustibilul ! Motorul pe benzina, prin comparatie, cu orice combustibil l-ai alimenta, din cauza designului, tot va avea un handicap al eficientei de 10% fata de un diesel.

Deci, diferenta e intre benzina si motorina, nu intre motoare propriu zis. Combustibilii mai noi si filtrele de particule, rezolva in cea mai mare parte problema noxelor la diesel, dar nu pot rezolva problema lipsei eficientei a motoarelor pe benzina.

Deci, pana sa faceti alarme false, mai bine explicati cum.... toate rablele de bulgaria emana noxe in prostie, cum toti taranii isi baga ulei prost in masina si scot tone de fum degeaba si multe altele. Ar fi mai corect.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide