Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 28 Feb. 2013, 12:28
19
6485

Tișe: Izolarea Aeroportului Cluj ar putea aduce falimentul acestuia

Senatorul Alin Tișe a atras atenția astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că politica Guvernului cu privire la programul din martie până în noiembrie al TAROM și zborurile obținute de către Aeroportul Internațional Iași ar putea avea efecte dezastruoase pentru Aeroportul Internațional Cluj, astfel încât acesta din urmă „riscă să dea faliment”.

tise izolarea aeroportului cluj ar putea aduce falimentul acestuia
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

„În programul din martie-noiembrie al zborurilor TAROM, cu o singură excepție, acestea au fost mutate la Iași. Cursa Cluj-Viena este singurul zbor din Cluj operat de TAROM, în condițiile în care Iașiul are cea mai proastă pistă din țară și e cel mai nedezvoltat aeroport din România”, a atras atenția Alin Tișe.

„În cazul în care Aeroportul Cluj-Napoca nu reușește să își atragă zboruri de la companii private, riscă să dea faliment. Aeroportul în sine, după ce va pierde zboruri, va pierde apoi încasări și pasageri. La baza deciziei ministerului nu a fost niciun studiu potrivit căruia Aeroportul din Iași are mai mulți pasageri pentru aceste curse”, a declarat Tișe.

Senatorul PDL a mai subliniat faptul că, dacă TAROM nu își va acoperi singur cheltuielile, atunci acestea vor fi acoperite din banii contribuabililor clujeni. „TAROM-ul, care în prezent e subvenționat de stat, e și el la rândul său în prag de faliment, iar zborurile care nu sunt acoperite cu pasageri vor fi plătite tot din buzunarul nostru, pentru că dacă TAROM nu își acoperă cheltuielile, atunci acestea vor fi acoperite de către minister”, a spus Tișe.

Referitor la mutarea zborurilor TAROM pe aeroportul din Iași, senatorul PDL apreciază că „Guvernul nu face nimic altceva decât să izoleze Clujul. Nu doar că suntem afectați, noi clujenii, în ceea ce privește interesul nostru pentru dezvoltarea aeroportului clujean, dar din bugetul național se acoperă și pierderile făcute de Iași. Dacă TAROM ar fi dorit să introducă noi zboruri, atunci ar fi fost nevoie de anumite studii, care nu s-au făcut”.

„Clujenii au investit în acest aeroport 150 de milioane de euro. Vom pierde această investiție făcută de noi pe baza unor decizii politice. Există posibilitatea ca prin politica pe care o are USL cu privire la TAROM să falimenteze Aeroportul Cluj-Napoca”, a încheiat Alin Tișe.

Senatorul PDL a anunțat că va face săptămâna viitoare o interpelare către ministrul Transporturilor și că va susține în plenul Parlamentului o declarație politică publică.

UPDATE

David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, a precizat că nu cunoaște declarațiile domnului Tișe, dar că „TAROM-ul nu a scos niciun zbor de pe Cluj. În momentul de față există cursele Cluj-Bucureși și Cluj-Viena”.

Articole din aceeasi categorie
Fostul președinte și consilier județean al PMP Cluj, Rareș Rusu, alături de președintele organizației Câmpia Turzii și fost secretar general al județului, Marian Morar, de președintele organizației De
27 Mar. 2018
18:23
10
Primul-ministru desemnat, Viorica Dăncilă, a prezentat vineri noul cabinet care urmează să fie validat de Parlament.
26 Ian. 2018
16:44
4
Reprezentanții UDMR s-au întâlnit astăzi cu cei ai PSD și cu primul-ministru desemnat Vioroca Dăncilă.
23 Ian. 2018
14:05
7
PSD a retras sprjinul acordat premierului pe care l-a numit, pentru a doua oară într-un an. Paul Stănescu ar putea fi premier interimar.
15 Ian. 2018
21:55
4
Ales în Parlament pe listele Uniunii Salvați România, deputatul clujean Adrian Dohotaru își dă demisia din partid și le cere colegilor care nu sunt de "dreapta" să îi urmeze exemplul.
31 Oct. 2017
11:27
4
La capătul unei ședinţe a Comitetului Executiv al PSD care a durat până aproape de miezul nopții, Guvernul a rămas fără trei miniștri.
13 Oct. 2017
10:25
1

Post new comment

Comentarii

Pacatul este mai vechi, este de atunci de cand s-a luat decizia de a se dezvolta aeroportul pe amplasamentul actual. Miopia si meschinaria politicienilor a castigat. Nu se mai poate dezvolta la infinit un aeroport situat in mijlocul unei metropole, nu are unde! Si nu putem sa nu realizam faptul ca orasul merge inexorabil pe metropola, fie ca ne place, fie ca nu. Nu mai vorbesc despre riscul tot mai mare pentru populatia orasului de a se produce o catastrofa cu victime mai ales la sol. Singura speranta este dezvoltarea unor tehnologii cu totul noi de zbor care sa nu mai necesite piste lungi, dar deocamdata sunt de domeniul SF, desi cu siguranta vor apare in urmatorii 20-50 de ani (unele elemente se zice ca deja sunt pe planseta). Eu cred ca pentru Cluj un atu ar fi terminalul cargo, avand in vedere si industria din zona. Dar acest terminal depinde de pista de 3500 de m. dar si de accese rutiere fluente si de mare trafic. Din pacate inca n-am vazut o viziune cuprinzatoare si unitara in acesta privinta, totul se face pe apucate si pe bucatele, fara anvergura metropolitana. Si sa nu ne speriem de fluctuatii anuale de 2-3 sute de mii de pasageri. Tendinta pe termen lung este ascendenta, oamenii au tot mai putin timp sa-l piarda pe drumuri. Dar dupa cum am mai amintit, totul se face cu meschinaria si marginirea pe durata unui mandat tipica politicienilor.

Asa ne trebuie ! Atat timp cat pensionarii si bugetarii clujeni au votat Fenechiu si Kkarau, ca vezi doamne, se plictisisera de clujeanul Boc. Prostia si interesul ingust se plateste.

sa suga Usl

eu din toata tevatura asta inteleg ca Tarom da faliment, nu Aeroportul din Cluj :)) daca asa management au, sa puna curse unde nu merge nimeni... :)

Mie imi plac toti comentatorii astia care se bucura fara sa stie de ce ... nu s-a scos nici un zbor de pe Cluj, de fapt nu exista decat un singur zbor international Tarom, spre Viena. Da, s-a scos in trecut Frankfurtul, dar aia a fost acum mai bine de un an.

Ce vroia sa zica Tise e ca au fost duse curse preferential la Iasi, ceea ce e evident. Daca ar fi isteti, cei din Cluj ar lucra cu cei din Iasi pentru o cursa cu oprire, pentru ca nu va fi usor sa faci rentabil un Iasi - Londra cursa de linie.

Si pentru Arpi, care a descoperit ca Timisoara a avut peste un milion de pasageri in 2012, si Clujul a avut peste 1 milion de pasageri inca din 2010 (de fapt Timisoara are peste un milion chiar dinainte de 2010). Sigur, in 2012 inca nu avem datele, s-ar putea sa fi avut doar vreo 980.000, dar tot pe-acolo e.

Iar cei care o tot dau cu Muresul, Muresul nu are cum sa concureze cu Clujul, nu are de unde sa furnizeze atatia clienti pur si simplu. Poate sa ajunga la jumate traficul celui din Cluj (acum e la o treime), dar acolo se va plafona. Ca sa ai calatori multi iti trebuie clienti (multi locuitori, bani multi de invartit in zona), iar clujenii nu o sa se duca la Mures pentru curse de avion catre destinatii existente la Cluj si daca o sa fie aeroportul cel mai modern din Romania (nu vorbim de clienti exceptionali, ci de majoritate). Pur si simplu e prea multa bataie de cap sa mergi 100 de km ca sa iei un avion. Muresul poate atrage eventual clujeni pe rutele pe care nu le deserveste Clujul, la fel cum Clujul atrage mureseni pe rutele pe care nu le deserveste Muresul. Si, sigur, poate concura Clujul la atragerea bistritenilor sau a celor din Alba de exemplu.

draga Dan, Timisoara deserveste o zona cu o populatie mult mai mica decat Ardealul , in plus, e cam singurul aeroport din zona, asa ca datele despre trafic ar trebui sa ii puna pe clujeni pe ganduri, raport calatori/curse.

Draga Arpi, langa Timisoara e Aradul, in caz ca nu stii. Si, surpriza, si Aradul are aeroport, chiar cu vreo cateva curse internationale, e drept, traficul e foarte mic, dar oricum. De fapt nu vad cum faptul ca e singurul aeroport mare din zona e un contraargument, dimpotriva, e un argument de ce are trafic mare. Aeroportul Timisoara deserveste judetele Timis, Arad, Hunedoara, Caras Severin, Mehedinti, etc, Aradul e folosit de aradeni in mod special si poate bihoreni ocazional.

Oricum nu inteleg ce ai vrut sa zici, in Ardeal sunt mai multe aeroporturi importante, nu e doar Clujul ci si Targu Mures si Sibiu sunt cat de cat dezvoltate si cu trafic international, apoi mai e Satu Mare, Baia Mare si Oradea care au trafic local, etc. Deci traficul se imparte la mai multe judete. Adica un cetatean din judetul Alba poate alege intre Cluj, Targu Mures si Sibiu, distanta e comparabila, cei din Brasov se pot duce la Bucuresti, cei din Harghita/Covasna pot alege intre Tg Mures si Bacau, etc. Insa ca populatie si dezvoltare economica, doar cel din Cluj poate sa sustina un trafic ridicat si curse de linie atat de multe. Degeaba bagi 2 curse pe zi catre Munchen din Tg Mures ca nu ai cu ce sa le umpli, la Cluj insa se pare ca merge. Timisoara e mai slaba la low-cost si curse de linie de la companii mari, dar face trafic extra fata de Cluj pentru ca are Carpatair acolo si se aduna curse din toata tara. Wizzair, Lufthansa si Tarom au trafic mai mare pe Cluj, charterele la fel, dar Timisoara compenseaza cu hub-ul Carpatair. Oricum diferenta de trafic e minima, aeroportul Timisoara a scazut anul trecut de la 1.2 milioane la 1.04 milioane, Clujul nu a raportat inca dar probabil a scazut si el de la 1 milion la vreo 960.000. Scaderile au legatura cu falimentul Malev si alte curse scoase, iar la Cluj are legatura si cu plecarea Carpatair-ului. Lufthansa si Wizzair sunt insa in crestere pe Cluj, la fel charterele.

@Dan T
Cred ca esti un pic dezinformat,la Targu Mures acuma din primavara se introduc 5 destinatii noi,Munchen 2 zboruri pe saptamana nu pe zi cum ai zi tu,Frankfurd-Hhan 2 zboruri pe saptamana,Flori(Bologna) 2 zboruri pe saptamana.Si cel mai important e ca din 30 aprilie incepe sa opereze Ryanair cu 2 destinati ,Bruxelles si Pisa cu cate 2 zboruri pe saptamana.Si nu vreu sa intru in polemica da nu au fost prea bucurosi cei din Cluj ca Raynair a ales aeroportul din Targu Mures si sa sti ca sunt cele mai mari sanse sa se dezvolte aeroportul nostru foarte mult si sa iti mai zic inca ceva RAYNAIR o sa mai introduca zboruri noi daca totul este bine si o sa fie Pax la cele 2 destinatii:)

Cred ca cel mai bun lucru ar fi sa se inchida toate celelalte aeroporturi din tara doar cel din cluj sa ramana!!! poate asa inregistreaza profit !!!! Astea tre sa intaleaga ca si alte zone se dezvolta inclusiv aeroporturi,autostrazi si mai stiu eu ......
Sa va zic ceva,in vara trecuta am zburat de pe aeroportul mures,ii jale cum arata,dar au perspective mai bune ca si cei de la cluj,pamant liber cat vezi cu ochii,nu muta rauri si dealuri sa faca ceva !!! cred ca in 5 ani aerop mures va fi o problema mare pentru aerop cluj .....

ce dreaq va tot agitati acolo cu aeroport.. autostrada.. hidrocentrala.. de parca Romania ar avea bugetul SUA si ar 80% ar trebui sa mearga la cluj.. Auzi mai frate, alte zone sa nu se dezvolte deloc.. ca deh.. ardealul e fruncea... Ce sa iti povestesc.. Mai intai produceti ceva si apoi cereti bani!

Bravo, asta urlu si eu zilnic dar maghiarii astia nu pricep nimic in afara de paprika tv!

Incet dar sigur, mafia USL izoleaza Clujul, cred ca sunt foarte fericiti acei clujeni care au votat contra lui Boc si Basescu.

ardelenii astia tare inceti la minte mai sunt, se bat Clujul cu Muresul pentru niste amarati de capsunari care merg cu lowest-cost,in loc sa faca un aeroport mare si serios care sa-i multumeasca pe toti din regiune, asa cum este cel de la Timisoara (pe care il folosesc cu mare satisfactie) si care a depasit in 2012 peste 1,000,000 de pasageri.

Aeroportul din Cluj a depasit acum 3 ani un milion de pasageri. Mai documenteaza-te bozggorila, iar vorbesti fara tine!

de acord cu tine !!!! dar sa te uiti si cu ce costuri !!!! aeroportul timisoara functioneaza cu putin peste jumatatea din cheltuielile aeroportului cluj ------managemant sanatos si profi.....

mare foarte mare grija la afirmatii.Costurile de operare difera de cele de investitii ! Aeroportul Timisoara este HUB pentru Carpatair, de aici traficul si costurile mai scazute. Aprox 70 % din pasageri sunt tranzit ( coboara dintr-un avion si urca in altul al aceleiasi companii, este UN SINGUR AVION in plata serviciilor la sol pentru doua curse practic). Aeroportul Cluj are pasageri unici sa zic asa ( in sensul ca nu schimba " trenul ", bine-nteles ca un pasager foloseste de mai multe ori pe an aeroportul ). Daca miine se supara Petrov si muta HUB-ul la Arad , ciao-pa aeroport Timisoara. Oricum se pare ca traficul Carpatair a scazut dramatic si situatia nu e pe roze acolo. SUNT SITUATII TEMPORARE , aviz agitatiei lui Tise , pina sta acolo transformatorul-fenechiu asta este , Iasu-i fruncea ! Ca proiectie viitoare, este clar : Clujul trebuie sa se dezvolte si trebuie gasite solutii pentru rezolvarea crizelor periodice. Daca numai ne plingem de mila nu se rezolva nimic. De aceea e bine sa ne bucuram atunci cind avem inflenta la centru. La fel s-au bucurat si bacauanii pe vremea tandemului hrebe-seche asa se bucura acum iesenii.

afacerile lui fenechiu

poate daca se putea prelungi pista fara nici un fel de probleme...altfel stateau treburile...ar fi venit mai multe firme de transport aerian... dar tise a construit centura aiurea si tot el se gaseste sa comenteze!!!

Ce ma bucurrr,are de castigat Targu Mures la faza asta!!!

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide